فریدون ياوري در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: وضعیت حیات وحش استان مطلوب و قابل قبول است و بعد از آتش سوزی اخیر شاهد احیا پوشش گیاهی منطقه بوزین و مرخیل و سرسبز شدن آن هستیم.
کد خبر: ۹۳۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 06 January 2021

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آمارها در سرشماری امسال نشان از افزایش جمعیت وحوش در مناطق تحت مدیریت دارند.با توجه به آتش سوزی تابستان امسال در منطقه بوزین و مرخیل، خوشبختانه امروز شاهد احیاء پوشش گیاهی این منطقه و سرسبز شدن آن هستیم.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای گونه های متنوع و غنی گیاهی و جانوری است که از مهمترین گونه های جانوری آن می توان به پلنگ ایرانی، شوکا، کل و بز، آهو، قوچ، میش و انواع پرندگان شکاری نام برد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه تلاش محیط بانان استان و به ویژه آموزش های محیط زیستی و همکاری جوامع محلی و مردم استان را در غنی تر شدن حیات وحش امسال نسبت به سال های گذشته موثر دانست.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از سرشماری حیات وحش استان در سال جاری، خوشبختانه حال حیات وحش استان خوب و رو به افزایش است.

ياوري تاکید کرد: از همکاری های نیروهای نظامی مستقر در مناطق تحت مدیریت استان با محیط بانان تقدیر و تشکر ویژه داریم که بی شک در شرایط کنونی تاثیر گذار بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار