آیین بهره برداری از سرای محله برکت با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، موسی شاعری شهردار اهواز ، عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 06 January 2021

آیین بهره برداری از سرای محله برکت با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان، موسی شاعری شهردار اهواز ، عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزار شد.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم گفت: یکی از مسائل حائز اهمیت در فعالیت‌های فرهنگی، در نظر گرفتن فضای مراقبتی همراه با مشارکت است که سراهای محله می‌توانند این موضوع را تقویت و روحیه شهروندی را گسترش و مسئولیت اجتماعی را افزایش دهند.

وی افزود: با توجه به تنوع اقوام در اهواز، سرای محله می‌تواند محلی برای گفتگو، تعامل و ‌اندیشه‌ورزی باشد و در ارتقای روحیه جامعه نیز تاثیرگذار است.

دکتر شریعتی ادامه داد: سرای محلی می‌تواند مرکزی برای پمپاژ تقویت فرهنگ مطالعه باشد و سرانه مطالعه را افزایش دهد. بهره‌مندی از فضاهای پژوهشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش دامنه‌های فرهنگی و علمی از دیگر کارکردهای سرای محله هستند.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌گذاری باید کارکردهای این مجموعه برای جامعه پیرامون در نظر گرفته شود و اگر چه شاخص تعداد سراهای محله اهواز نسبت به جمعیت کم است اما باید همین سراهای محله، کارکرد و اثرگذاری لازم را داشته باشند.

 

موسی شاعری شهردار اهواز نیز در آئین افتتاح سرای محله منطقه فرهنگیان اهواز، اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با همکاری بنیاد برکت به اتمام رسیده لذا با توجه به مشارکت بنیاد برکت در تجهیز این سرای محله، این محل به نام "برکت" نام‌گذاری شده است که لازم می دانم از همه کسانی که در این کار مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم.
شهردار اهواز در سخنان خود به تشریح برخی پروژه های در حال اجرای شهرداری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم زیادی از پروژه‌های عمرانی با ارزش بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا هستند که از آن جمله می توان به پروژه تقاطع چندسطحی میدان شهید کجباف اشاره کرد که یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز است و در گذشته حدود ۲۰ درصد این پروژه اجرا شده بود اما با اقدامات انجام‌شده به یاری خدا در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
موسی شاعری یادآور شد: به بحث سیمای شهری نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ایم. مردم از کاشت نخل‌ها استقبال بسیار خوبی کرده‌اند که بنا داریم تعداد بیشتری از نخل‌های بالغ را بکاریم.

وی ادامه داد: در همه بخش‌ها پروژه‌هایی در دست داریم و اکنون نیز دو بازارچه بزرگ در دو نقطه اهواز در حال احداث هستند که تلاش می‌شود قبل از نوروز ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

شهردار اهواز گفت: از جمله پروژه های بزرگ شهرداری پروژه میدان دانشگاه است که پیش بینی می کنیم دو هفته زودتر از برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد؛ در برنامه زمان‌بندی قرار بود که این پروژه در اوایل خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی در این دوره، چهار برابر بیشتر از ۱۰ سال گذشته است و در بسیاری از نقاط، مشکلات حل شده است.

شهردار اهواز با بیان اینکه امروز یکی از نارضایتی‌های مردم، در زمینه وضعیت معابر است که باید فکر و کمک ویژه‌ای در این زمینه شود، اظهار کرد: شرکت آبفا در نقاط مختلف اهواز حفاری‌های متعدی انجام داده است که باید با پایان کار، اثر این حفاری‌ها رفع شود.

شاعری در خصوص بودجه شهرداری اهواز عنوان کرد: امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری را افزایش دادیم و ۸۰ درصد موفق بوده‌ایم اما بیش از این، در توان مدیریت شهری نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: برای توسعه اهواز، نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم. خوزستان را دریابید زیرا استحقاق مردم بسیار بیشتر از این است. زمانی که آبگرفتگی رخ می دهد، حجم کار به سمت مدیریت شهری است غافل از اینکه این مساله حاصل سال‌ها کم‌توجهی است.

شهردار اهواز خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان دوره شورای پنجم شهر اهواز، شاهد افتتاح اغلب پروژه‌های نیمه‌کاره باشیم.

در این مراسم عبدالزهراا سنواتی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز به ایراد سخنرانی پرداخت
گفتنی است سرای محله برکت در محله کوی فرهنگیان خیابان آلاله واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار