رئیس هیأت مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور از ساخت این بیمارستان با ظرفیت 506 تخت در 12 طبقه و زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 65 هزار مترمربع در بلوار آیت الله بروجردی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، علاالدین نجف در بازدید استاندار و مدیران استان قم، با بیان اینکه پس از ائمه هدی (ع)، نقش مرجعیت در تحولات جامعه به ویژه در رشد و توسعه آبادانی جوامع و کمک به عموم مردم و نیازمندان فارغ از هر رنگ و جنس و نژاد و آیین، سابقه ای دیرین و بی بدیل دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست، گفت: گستردگی و تنوع اقدامات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی، خدماتی و درمانی، عمرانی و ساختمانی دفتر آیت الله سیستانی، چه در داخل کشور، و چه در کشورهای دیگر، مشخص و مبرهن است و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به عنوان نماینده تام الاختیار این مرجع عالیقدر با همّت بلند و عنایت ویژه انجام این امور را برنامه ریزی، مدیریت، اجرا و اداره می‌کند.

وی تأکید کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور، مانند بسیاری دیگر از امور خدمت رسانی به جامعه و مردم، چون مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه (ع) و درمانگاه خیریه حضرت امام صادق(ع) در قم، درمانگاه امام حسن مجتبی(ع) در ایلام، بیمارستان تخصصی حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف، بیمارستان تخصصی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در افغانستان و ... در بالاترین سطح به لحاظ کیفیت ساختمان و تجهیزات قرار دارد و امیدواریم این پروژه بزرگ که در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در حال ساخت است، مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در بخش زیرساخت‌های تخصصی پزشکی استان قم شاهد آن هستیم افزود: این بیمارستان با ظرفیت 506 تخت در 12 طبقه و زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 65 هزار مترمربع در بلوار آیت الله العظمی بروجردی با مدرنترین و مجهزترین تجهیزات پزشکی در حال ساخت است.

رئیس هیأت مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور تصریح کرد: این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند قلب و عروق، مرکز جامع سرطان با بخش‌هایی شامل پزشکی هسته ای، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی و آزمایشگاه اورژانس، تصویربرداری، زایمان و سزارین، جراحی سرپایی، بخش‌های تشخیصی- درمانی، آزمایشات فیزیولوژیک، تست‌های ریوی، بخش ناباروری، مراقبت‌های ویژه، گوارش و کبد، دیالیز، سنگ شکن، رادیوتراپی، بخش نوزادان و کودکان، فیزیوتراپی و بازتوانی است.

نجف با اشاره به اینکه عملیات احداث سازه ساختمان، اردیبهشت سال 1397 در دستور کار قرار گرفت و با حضور رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسالمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار قم و بسیاری دیگر از مقامات کشوری و استانی آغاز شد، گفت: فاز نخست این پروژه دست کم تا یکسال و نیم دیگر به بهره برداری می‌رسد که شامل بخش پاراکلینیک، اورژانس و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق و... خواهد بود.

وی افزود: توجه به نیازمندان و اقشار کم درآمد، سنت حسنه و باقیات الصالحاتی است که ریشه در سیره و روش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) دارد که فرهنگ سازی و نهادینه کردن این مهم، یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و مردم و نیز گسترش فرهنگ دینی خواهد بود .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار