مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: شرکت بازرسی طی ۲ مرحله ۲۰۰ مورد نداشتن انطباق استاندارد را در اجرای پروژه تله‌کابین گزارش کرده است که باید برای حفظ ایمنی مردم همه این ایرادات برطرف شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 19 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمودرضا نیازی» با اشاره به اینکه نحوه اجرای فنداسیون و جوشکاری پروژه تله‌کابین ایراد دارد، گفت: طبق قانون کلیه تجهیزات تله‌کابین مشمول قانون استاندارد اجباری است.

تله‌کابین کرمانشاه می‌تواند به یک سازه خطرناک تبدیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه هم در این جلسه گفت: اگر اصول فنی در پروژه تله‌کابین رعایت نشود تبدیل به یک سازه خطرناک می‌شود که جان همشهریان و گردشگران را هم تهدید می‌کند.

مهرداد سالاری ضمن گلایه از نماینده شهرداری کرمانشاه که در جلسه برای پاسخگویی حاضر نشده بود، گفت: پروژه تله‌کابین کرمانشاه بسیار مهم و برای توسعه گردشگری تاثیرگذار است اما نباید این سازه جان بهره‌برداران را تهدید کند.

وی با اشاره به ایرادات وارد شده به پروژه از سوی اداره استاندارد هم گفت: شهرداری موظف است ظرف یک هفته آینده نسبت به ارایه توضیحات و رفع مشکلات فنی این پروژه اقدام کند در غیر این صورت طبق قانون با این پروژه برخورد و از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود.

سالاری ادامه داد: به دلیل اینکه خانواده‌ها از این مکان استفاده می‌کنند و مردم به صورت مستمر در این مکان حضور دارند، تله‌کابین جز سازه‌های مهم محسوب می‌شود که باید با ضریب اطمینان بالایی ساخته شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی تله کابین کرمانشاه با اعتبار اولیه ۲۵۰ میلیارد تومان در ارتفاعات طاقبستان آغاز شده است.

این پروژه که برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی می‌کند در یک هزار و ۴۳۲ متر مسیر و ارتفاع ۴۵۷ متر ارتفاعات طاق بستان در دست اجراست و اکنون نیز ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیز سال ۱۴۰۲ خواهد بود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار