ورود سامانه ناپایدار بسیار سرد به منطقه مرکزی البرز از اواخر روز چهارشنبه و فعالیت آن تا اواخر وقت پنج شنبه با بارش شدید برف و وزش باد شدید و لحظه ای همراه می شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 20 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» بر اساس اعلام آرش بهاروندی کاهش 10 درجه ای دما، کولاک برف و یخبندان و مه آلودگی از دیگر پدیده های جوی سامانه ای است که سراسر آسمان البرز را در برخواهد گرفت و موجب کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی می شود.

بر اساس اعلام مدیر هواشناسی شهروندان البرز باید از توقف در دامنه کوه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف خودداری کنند و صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی توصیه ما به مردم است، همچنین با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری شود.
البته با توجه به اینکه البرز اواخر شب چهارشنبه با باران و برف همراه می شود، معاون امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای امداد برای خدمت رسانی در جاده های البز خبر داده و می گوید؛ تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.
محمد حسین وطنی به فعالیت ۱۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری و مراکز شعب  استان البرز اشاره کرده و ادامه می دهد؛ مردم از هرگونه  توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارش لحظه ای و شدید، عدم اسکان در دامنه کوه ها به دلیل ریزش سنگ  خودداری کنند. و در صورت نیاز با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.
البته کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز هم به لزوم پرهیز از تردد و سفرهای غیرضروری در کرج – چالوس اشاره کرده و می گوید؛ رانندگان با توجه به این شرایط، هنگام سفر در محورهای کوهستانی بویژه جاده کرج -چالوس زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
مسعود خانجانی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر زنجیرچرخ، لوازم ایمنی، پوشاک گرم، مواد غذایی کافی همراه داشته باشند، ضمن آنکه رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده البرز ضروری است، همچنین افرادنا آشنا با زنجیر چرخ قبل از مسافرت آموزش های لازم را ببینند.
این کارشناس ادامه می دهد؛ رانندگان در هنگام سفر از سالم بودن خودرو بویژه برف پاک کن مطمئن شوند تا درمواقع بارش دچار مشکل دید نشوند و با توجه به احتمال ناپایداری هوا و سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس رانندگان از توقف در حاشیه راه خودداری کنند.
به نظر می رسد با توجه به اینکه در ماه پائیز و زمستان شاهد 68 روز آلودگی هوا بودیم باید امیدوار بود و دید آیا این سامانه بارشی می تواند ریه های کلانشهر کرج و استان البرز را باز کند یا همچنان باید با آلاینده ها دست و پنجه نرم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار