اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 2 بهمن توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 21 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 2 بهمن  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 2 بهمن بشرح زیر است:

آزاد سازی هزارمیلیاردی اراضی کشاورزی و ملی در چالوس

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزاد سازی 36 هزار متر از اراضی کشاورزی و ملی به ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد .

سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیر قانونی مقدار قابل توجهی از زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی توسط ماموران و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان چالوس ، در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و ساختمان های احداث شده در این زمین ها تخریب شد .

فرمانده انتظامی استان ، تصریح کرد: در این عملیات 25 هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی آن شهرستان قرار گرفت.

سردار میرزایی همچنین از آزاد سازی 11 هزار متر از اراضی ملی این شهرستان در مرزن آباد که به تصرف زمین خواران در آمده بود نیز خبر داد و گفت: در این عملیات پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران سازمان حفاظت منابع طبیعی دیوار کشی ها و حصار های ایجاد شده در این زمین ها نیز تخریب شد.

این مقام انتظامی ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان در مجموع بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 5 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

سردار میرزایی با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از مردم خواست تا قبل از خريد و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی استعلام کنند.&

____________________________________


کلاهبرداری میلیاردی با ترفند خرید خودرو

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری 100 میلیارد ریالی با وعده فروش خودرو در شهرستان بابل خبر داد.

سردارمرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خقبری پلیس، گفت: در مراجعه فردی به ماموران کلانتری 11 بابل مبنی بر کلاهبرداری یکصد میلیون ریالی از وی با وعده فروش خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس در تحقیقات و بررسی های همه جانبه دریافتند، متهم با اتخاذ روش های متقلبانه و برپایی شرکتی صوری خود را به عنوان فعال در معاملات خودرویی معرفی و با این ترفند از مردم کلاهبرداری می کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم که دارای سابقه فرار از زندان نیز بوده است، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی، در ادامه بیان داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از 25 نفر از متقاضیان خرید خودرو در سراسر کشور در مجموع به مبلغی بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتراف کرد.

سردار میرزایی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: ضمن عدم اعتماد به افراد ناشناس، برای خرید خودرو و هرگونه معاملات تجاری دیگر به سایت ها و مراجع معتبر مراجعه کرده و در برخورد با موارد مشکوک موضوع را به مراجعه قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

____________________________________


زندان؛ ایستگاه پایانی سارق انبار منازل در بابل /اعتراف به 48 فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق انباری منازل و لوازم ساختمان های در حال ساخت با 48 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی " در تشریح این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت از انبار منازل و لوازم ساختمان های در حال ساخت در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی همه جانبه و فنی از صحنه وقوع جرم ، ماموران انتظامی گلانتری 11 شهرستان بابل موفق شدند، سارق حرفه ای را در این خصوص شناسایی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس تاکنون به 48 فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ حسینی با تاکید بر ضرورت حفظ اموال و دارایی ها توسط شهروندان با رعایت نکات ایمنی ومراقبتی از جمله بکارگیری نگهبان و استفاده از حفاظ فیزیکی و سیستم های هشدار دهنده در ساختمان های در حال ساخت به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك در اطراف محل سکونت خود موضوع را سريعاً از طریق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

_________________________________


سارقان اماکن خصوصی در قائم شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر، گفت : در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران تجسس پاسگاه علی، موفق به شناسايي 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ خادمی خاطرنشان کرد: متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.

وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

________________________________


سارق دریچه های فاضلاب شهری به دام افتاد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران استان از دستگیری سارق دریچه های فاضلاب شهری با 80 فقره سرقت در شهرستان "محمودآباد" خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " سید جعفر ساداتی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی گزارش شهرداری محمودآباد مبنی بر سرقت دریچه های فاضلاب شهری موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران گشت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به بیش از 80 فقره سرقت دریچه های فاضلاب شهری در آن شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ ساداتی، اظهار داشت: در این عملیات پلیسی 18 دریچه سرقتی از متهم کشف شد و این فرد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

ساداتی در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک از سوی افراد فرصت طلب موضوع را از طریق سامانه 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

____________________________________


کشف 47 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی جویبار

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 47فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 23سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 47فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات 8 موتور سیکلت و 29خودرو به دلیل عدم رعایت قانونی و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای نوامیس مردم توقیف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.

_________________________________


کشف24کیلوگرم تریاک در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 24 کیلوگرم تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" ذات الله رضوانی "درتشریح این خبر بیان داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق مواد مخدر توسط یکی از سوداگران مرگ موضوع را به صورت ویژه در دستور کارخود قرار دادند.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین هماهنگی قضائی تصریح کرد: ماموران انتظامی آمل پس از شناسایی مخفیگاه متهم در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی دقیق از مخفیگاه وی مقدار 24 کیل


وگرم مواد مخدر از نوع تریاک راکه به طرزماهرانه ای درخودروی خود جاسازی کرده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده به مرجع قضائی پس از تشکیل پرونده، افزود:با توجه به اینکه استعفاده از مواد مخدر برای سلامت خانواده و جامعه مضر می باشد،از شهروندان خواهشمندیم در صورت اطلاع از هرگونه اخبار پيرامون خريد ، فروش ، انتقال و توزيع مواد مخدر موضوع را از طريق سامانه تلفني 110 به پلیس گزارش دهند.

____________________________________


آزاد سازی میلیاردی اراضی کشاورزی و ملی در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از رفع تصرف 10 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزش تقریبی 350میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"بهادر دیلمی" درتشریح این خبر، بیان داشت:در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی افزود:ماموران پس از تلاش بی وقفه حدود 10 هزار متر از زمین های ملی که توسط افراد فرصت طلب و زمین خوار دیوار کشی شده و یا بناهای غیر مجاز در آن احداث شده بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت تصریح کرد:ماموران انتظامی پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کلاردشت، حصارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و زمین ها آزاد سازی شدند.

وی، ارزش تقریبی زمین های رهاسازی شده بر اساس نظر کارشناسان را بالغ بر 350 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: در این اقدام یک زمین خوار حرفه ای دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی کلاردشت، با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در بخش کشاورزی و وضعیت اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود.

سرهنگ دیلمی در خاتمه از مردم خواست قبل از خريد هر گونه زمین اعم ازمسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک ویا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی ربط اطمینان پیدا کنند.

____________________________________


کشف لاستیک های قاچاق میلیاردی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 310 حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش 3میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان بابل در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی لاستیک های خارجی و قاچاق توسط یکی از افراد سودجو و فرصت طلب موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به شناسایی انبار دپوی لاستیک های قاچاق افزود: ماموران انتظامی بابل پس از هماهنگی قضائی در بازرسی دقیق از محل دپوی کالای قاچاق 310 حلقه لاستیک خارجی و قاچاق با برندهای مختلف را کشف کردند.

فرمانده انتظامی بابل با بیان ارزش حدود 3میلیارد ریالی کالاهای کشف شده در برآورد کارشناسان تصریح کرد: ماموران انتظامی بابل در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ شالیکار در خاتمه خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان بابل در اقدامی مجزا یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر را دستگیر و در بازرسی دقیق از مخفیگاه وی یک کیلوگرم مواد مخدر صنعتی را کشف کردند.

________________________________


کشف 15 تن چوب قاچاق در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور، از کشف 15 تن چوب قاچاق و دستگیری دو سوداگر چوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمد زمان شالیکار "در تشريح اين خبر،بیان داشت:ماموران انتظامي در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی نور پس از تلاش بی وقفه محل دپوی چوبهایی که به صورت غیر مجاز از جنگل های نور بردارش شده بودند را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.

وی با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی چوب ،افزود: ماموران در بازرسی از محل دپو،15 تن انواع چوبهای جنگلی را کشف کردند.

سرهنگ شالیکار ، افزود: در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و چوب های کشف شده نیز به اداره منابع طبیعی نور تحویل گردید.

شهرستان خبر داد و افزود: متهمان نیز پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.

____________________________


کشف7 فقره سرقت مغازه در نوشهر

فرمانده انتظامي نوشهر از دستگيري يک نفر سارق حرفه ای مغازه و كشف 7 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم محمدی" در تشريح اين خبر بیان داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه قاطع با سارقان حرفه اي و در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه، دستگیری و شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی نوشهر قرار گرفت.

اين مقام انتظامي تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را در مخفيگاهش دستگير کردند.

وی افزود: متهم دستگیر شده دربازجويي هاي فني پليس و ارائه مستندات و مدارك، به 7 فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان نوشهر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در خاتمه بیان داشت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار