فرماندار قلعه گنج گفت: در حوزه‌های مختلف در شهرستان قلعه گنج ۸۶ پروژه با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد تومان در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 31 January 2021

 

مهدی شهسواری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های دهه فجر در شهرستان قلعه گنج بیان داشت: امسال به دلیل درگیری کشور با کرونا برنامه‌ها و مراسم دهه فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این سال‌ها بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره با بزرگنمایی مشکلات درصدد ناامیدی مردم بوده‌اند و در این میان بصیرت افزایی و آگاه سازی جامعه از دستاوردهای انقلاب یکی از وظایف مهم همه مسئولان است.

فرماندار قلعه گنج گفت: دستگاه‌های اجرایی قلعه گنج با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای که در سال اخیر داشتند؛ با تلاش و همت جهادگونه و با پیگیری‌های جهادگرانه درصدد توسعه و محرومیت‌زدایی از این شهرستان بوده‌اند.

اردیبهشت ۱۴۰۰ پروژه گازرسانی به قلعه گنج به بهره برداری می‌رسد

شهسواری در خصوص گازرسانی به شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: از ابتدای آبان‌ماه پروژه انتقال خط گاز آغاز شده و ان شاالله تا پایان سال کار لوله گذاری به پایان می‌رسد و در اردیبهشت سال آینده رسماً شاهد افتتاح و بهره‌برداری از گاز این شهرستان باشیم.

شهسواری یادآور شد: یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرستان قلعه گنج که می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در اشتغال جوانان این شهرستان داشته باشد بهره‌برداری از کارخانه آهک است که موجب اشتغالزایی حدود ۹۰ نفر به صورت مستقیم می‌شود.

فرماندار قلعه گنج ادامه داد: کار ساخت این کارخانه به اتمام رسیده و با وصل شدن به خط انتقال گاز رسماً عملیات بهره‌برداری و افتتاح آن آغاز خواهد شد.

شهسواری گفت: در حوزه‌های مختلف در شهرستان قلعه گنج ۸۶ پروژه با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد تومان در ایام دهه فجر گلنگ‌رنی، افتتاح یا بهره‌برداری خواهد شد.

شاخص دسترسی قلعه گنجی‌ها به آب شرب به ۷۰ درصد می‌رسد

وی به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: افتتاح و بهره‌برداری از دو مجتمع آب شرب روستاهای چاه‌باغ و آزادشهر با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد ریال که کار آبرسانی به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مشترک انجام خواهد شد که با اجرای این طرح شاخص دسترسی مردم قلعه گنج به بیش از ۷۰ درصد خواهد رسید.

شهسواری ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌ها کلنگ زنی و افتتاح پروژه جاده دهستان مارز است که این پروژه چندین سال متوقف شده بود اما امسال با پیگیری‌های انجام گرفته و مشارکت بنیاد مستضعفان (معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج) با ۵۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان و همچنین اعتبارات بنیاد بعد از چندین سال توقف این پروژه مجدداً کار خود را شروع خواهد کرد.

وی گفت: یکی از پروژه‌ها و مطالبات اصلی مردم اجرای پروژه شاهراه ارتباطی قلعه گنج به شهر رمشک و بعد از آن به استان سیستان بلوچستان و شهرستان کهنوج است. با رایزنی‌های صورت گرفته در طول یکسال اخیر تفاهمنامه آن با نوبخت معاون رئیس جمهور امضا شده و اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده ۱۲۰ میلیارد ریال است. با تخصیص اعتبار کار این پروژه هم آغاز خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۰ بخش عمده‌ای از آن افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: پروژه‌های مختلف دیگری از جمله توسعه شهری قلعه گنج در دست اجرا داریم؛ در ایام دهه فجر اعتباراتی که در حوزه شهری در نظر گرفته شده بیش از ۱۵ میلیارد ریال است که حدود ۱۰ میلیارد تومان آن در ایام فرخنده دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. در حوزه توسعه مبلمان شهری افتتاح چندین پارک محله، خیابان‌ها و بلوارها را در سطح شهر مهمترین پروژه‌های حوزه شهری ما هستند.

توسعه بیمارستان شهدای قلعه گنج

وی افزود: در حوزه منابع طبیعی شاهد آغاز به کار فاز چهارم و پنجم پروژه پخش سیلاب در بخش چاه دادخدا هستیم به علاوه پروژه‌های دیگری مثل نهال کاری، احداث بند سیمانی در شهرستان، افتتاح پروژه برق رسانی به یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای شهرستان هستیم با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال، همچنین دو روستای دیگر قلعه گنج هم فاقد برق هستند که در تلاش هستیم در ایام دهه فجر کار برق رسانی به این روستاها را آغاز کنیم.

شهسواری گفت: امسال با رایزنی‌ها و تعامل خوبی که با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی داشتیم ۴۳۰ میلیارد تفاهمنامه ما بین ادارات شهرستان و بنیاد علوی در قالب پروژه‌های مختلف به امضا رسیده که بخش مهمی از این پروژه‌ها در ایام دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌ها ساخت مسکن محرومین در شهرستان قلعه گنج است که در سفر نوبخت تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و امسال ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر ۶۰ درصد از این پروژه محقق شده و ان شالله در ایام دهه فجر بتوانیم بخشی از این خانه‌ها را در اختیار صاحبان آنها قرار دهیم

فرماندار شهرستان قلعه گنج یادآور شد: توسعه بیمارستان شهدای قلعه گنج یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان قلعه گنج به ویژه در این ایام کرونایی است که کار اورژانس این بیمارستان انجام شده و ظرف چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار