مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : برای نخستین بار تصویریک گربه جنگلی در منطقه خرقان شهرستان زرندیه ثبت شد.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 02 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود : این گونه جانوری ارزشمند که در بالای هرم گوشتخواران قرار دارد برای اولین بار در منطقه خرقان شهرستان زرندیه توسط یکی از فعالین محیط زیست عکسبرداری و فیلمبرداری شد که در نهایت پس از ارسال مستندات و تصاویر مربوط به دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و انجام امور تخصصی مربوط ، تشخیص گونه توسط کارشناسان مجرب مورد تائید قرار گرفت .
وی با بیان اینکه این گونه گربه سان از جمله گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است یادآورشد: گربه های وحشی ،تنها زندگی میکنند و در بوته زارهای بلند، مناطق جنگلی ، نیزارهای مجاور تالاب و رودخانه ها و مناطق جنگلی زیست کرده و از پستانداران کوچک و متوسط تغذیه میکنند.
وی اظهارداشت: گربه جنگلی در مقایسه با دیگر گونه های هم نوع دارای جثه بزرگ، پای بلند، دم کوتاه و گوش بزرگ بوده و انتهای گوش آن موهای بلند و پشت گوش آن نیز به رنگ قهوه ای و سیاه است.
میرزائی افزود : استان مرکزی در خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی قرار دارد و خوشبختانه جوامع محلی و همیاران محیط زیست در شهرستان زرندیه نسبت به حفظ تنوع زیستی و حیات وحش منطقه ،کنشگر و حساسند و به ارزشهای محیط زیستی واقفند که این موضوع جای قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار