مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر گفت: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین مسکن در کشور، ستاد اجرایی فرمان امام مکلف شد تا به عنوان کارگزار طرح اقدام ملی مسکن ورود پیدا کند.
کد خبر: ۹۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 02 February 2021

حمیدرضا شیروانی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده مسکن ملی در فولادشهر اظهار کرد: از زمان تکمیل وجه اولیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در فولادشهر چندین نوبت آگهی فراخوان عمومی انجام شد تا سازندگان واجد شرایط مشارکت و اعلام قیمت کنند که با توجه به وضعیت تورم در بازار کسی حاضر به مشارکت نشد.

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر افزود: در نهایت قرار بر این شد با توافق صورت گرفته با انبوه‌سازان و بر اساس قیمت‌های اعلام شده شورای مسکن استان فعالیت خود را آغاز کنند اما با سازندگان روی قیمت‌های شورای مسکن به توافق نرسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین مسکن در کشور، ستاد اجرایی فرمان امام مکلف شد تا به عنوان کارگزار طرح اقدام ملی مسکن ورود پیدا کند و در جریان بازدیدی که نمایندگان این ستاد از فولادشهر داشتند، تفاهم‌نامه ۴ هزار واحدی کارگزاری طرح اقدام ملی مسکن در فولادشهر با این عزیزان منعقد شد.

شیروانی تشریح کرد: تأکید ستاد اجرایی فرمان امام بر این بود که فرآیند انتخاب سازندگان بر اساس همان فرآیندی باشد که پیش از این وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر تصریح کرد: تاکنون بالغ‌بر ۸۰۰ نفر در فولادشهر تکمیل وجه اولیه طرح اقدام ملی مسکن را انجام داده‌اند که  قطعات مربوط به این افراد مشخص شده و طرح شهرسازی فاخری برای آن تدوین شده و در همین زمینه چندی پیش شرکت سماصدر برای ساخت یک مجموعه هزار واحدی با ستاد اجرایی فرمان امام قراردادی انعقاد کرد که این ۸۰۰ نفر و افرادی که از طریق سامانه اقدام به ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن کرده‌اند در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: نقشه‌های معماری مربوط به واحدهای طرح اقدام ملی مسکن افرادی که تکمیل وجه کرده‌اند، آماده شده و برای صدور پروانه به شهرداری ارسال شده است و پیمانکار طرح با توجه به مجوز اولیه از شهرداری کار گودبرداری را آغاز کرده است.

شیروانی متذکر شد: پروژه‌های مربوط به آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌های مشابه در این منطقه در قالب واگذاری زمین در قالب فروش است و ما هیچ تعهدی برای تعیین پیمانکار این پروژه‌ها نداریم.

مدیرعامل شرکت عمران فولادشهر در پاسخ به این سؤال که مدت زمان اجرای پروژه برای طرح اقدام ملی مسکن چه مدت در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بین ۱۸ تا ۲۴ ماه افق دیدی است که در قرارداد برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است و البته این موضوع منوط به این است که متقاضیان در مراحل دیگر آورده خود را تکمیل کنند.

وی با اشاره به واریز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تحت عنوان علی‌الحساب قدر سهم زمین به حساب شرکت عمران یادآور شد: برای تمامی شرکت‌های شهر جدید این مبلغ تعیین شده و بعد از نهایی شدن قرارداد سازنده با ستاد اجرایی فرمان امام و تعیین قیمت‌های تمام شده پروژه در فولادشهر، عدد مربوط به قدر سهم زمین هم مشخص خواهد شد البته فراموش نشود که سیاست ما در این موضوع یک سیاست حمایتی است و ممکن است نسبت به قیمت روز از قیمت‌های پایین‌تری برخوردار باشند چراکه هدف ما کمک به خانه‌دار شدن افراد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار