رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی مدیریت هرزآب برای یک هزار و ۷۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 03 February 2021

حسینعلی نریمانی با بیان اینکه عملیات و اقدامات مرتبط با مدیریت هرزآب نقش ویژه ای در جلوگیری از بیابان‌زایی ایفا می‌کند و در مناطقی مانند استان از جمله طرح‌های اصلی است که همه ساله اجرا می‌شود گفت: عملیات مرتبط با بیابان‌زدایی مصوب امسال از جمله مدیریت هرزآب در هفت شهرستان اردستان، نایین، نطنز، خور و بیابانک، اصفهان، آران و بیدگل و بُرخوار انجام خواهد شد؛ عملیات اجرایی مدیریت هرزآب برای ۱۷۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان تا شهریور سال آینده ادامه خواهد یافت.

به گفته وی اعتبار تخصیص یافته ملی و استانی امسال در بخش هرزآب حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

نریمانی با اشاره به اینکه عملیات مدیریت هرزآب در سال‌های اخیر در منطقه افزایش یافته است افزود: اینگونه طرح‌ها سبب کاهش سرعت تخریبی آب شده و به دنبال آن فرسایش و سیلاب‌ها در محل اولیه یا تشکیل نشده و یا باشدت کم و قابل کنترل خواهد بود.

وی به ایجاد ۱۵ کیلومتر بادشکن غیرزنده در استان در سال جاری با هدف حفاظت از راه آهن اشاره و تصریح کرد: ریزگردها و گرد و غبار هر ساله سبب آسیب به بخش های مختلف از جمله تاسیسات زیربنایی و محورهای مواصلاتی می‌شود و اجرای طرح‌های مقابله با آن از جمله ایجاد بادشکن غیرزنده ضروری است.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: طرح بادشکن های غیر زنده به عنوان راهکار مهار آسیب و بحران‌های ناشی از فرسایش بادی و گرد و غبار به شمار می‌رود و با کاهش سرعت باد از فرسایش خاک و حرکت شن‌های روان و ریزگردها جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار