تابناک- نماینده مردم بندر عباس در شورای عالی استان‌ها گفت: تاب آوری شهرهای کشور در برابر سیل کاهش یافته است و با کمترین بارش‌ها با خسارت فراوانی روبرو هستیم.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 04 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از هرمزگان، کیانوش جهانبخش امروز در صحن شورای عالی استان‌ها، اظهارداشت: در سال‌های اخیر شاهد وقوع سیلاب‌های ویرانگر در شهرها و روستاها بوده ایم که نتیجه بی برنامگی، ساخت و ساز غیراصولی در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها و تخریب جنگل‌ها و گاها جانمایی نادرست سد‌ها است.

وی با بیان اینکه طرح مشارکت شهرداران در پروژه‌های آبخیز و آبخوان داری علاوه بر جلوگیری از خسارت ناشی از سیل منابع آبی جدید را تعرف می‌کند، افزود: با برنامه ریزی دقیق می‌توان از آن بعنوان یک فرصت در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال نیز از آن استفاده کرد.

نماینده مردم بندرعباس در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: شهرداری‌ها مکلف خواهند شد با مشارکت با سازمان های منابع طبیعی و سایر ارگان ها،و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری؛مانع بروز خسارت بیشتر در شهرها می‌شود.

جهانبخش تصریح کرد: ایران دارای ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های مختلف است که با سوء مدیریت و تصمیمات غلط این ظرفیت و فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ن۹۵

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار