نماینده جهرم گفت: در شرایط کنونی قیمت زمین ۵۵ درصد قیمت مسکن محسوب می‌شود؛ بنابراین زمین با تسهیلات ارزان قیمت و ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار خواهیم داد همچنانکه در کنار منابع مالی موضوع مصالح ساختمانی را در نظر داریم.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 08 February 2021

به گزارش تابناک فارس: رضایی کوچی؛ با اشاره به اینکه این طرح شامل ۵ فصل و ۲۲ ماده است افزود: نمایندگان در این طرح به دنبال ارائه تسهیلات ارزان قیمت توسط دولت به خانوار‌های فاقد مسکن و سازندگان هستند.

 
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که دولت باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن بسازد؛ بسیاری از مردم به دلیل افزایش سود تسهیلات ۱۸ درصدی قادر به پرداخت مرحله اول اقساط خود نیستند.
 
رضایی کوچی با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با تشکیل صندوق ملی مسکن گفت: مقرر شد منابع این صندوق از محل‌هایی که در قانون بودجه مانند مالیات بر خانه‌های لوکس و تمام درآمد‌هایی که در بخش مسکن وجو دارد، تامین شود که بتوانیم تسهیلات با سود حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد به مردم پرداخت کنیم تا مردم بتوانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند.
 
وی با بیان اینکه مردم از طرح اقدام ملی مسکن دولت استقبال نکردند افزود: در این طرح اقساط ماهانه حدود دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ در حالی که در طرح مجلس افراد باید ماهانه ۱ میلیون تومان اقساط واحد مسکونی خریداری شده خود را پرداخت کنند.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس تصویب تشکیل شورای عالی مسکن را یکی دیگر از نقاط قوت این طرح دانست و گفت: پیشتر مصوبات در حد وزارت راه و شهرسازی و مسکن بود؛ اما هم اکنون فراتر از آن به شورای عالی نگاه کردیم و ابلاغ مصوبات شورا توسط شخص رئیس جمهور انجام می‌شود و تمام اعضای دولت موظف خواهند شد این مصوبات را عملی کنند.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: هم اکنون در بخش سیمان میلگرد خودکفایم؛ اما نظارتی بر این موضوع نداریم و شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم؛ بر همین اساس وزارت صمت باید قیمت تمام شده مصالح ساختمانی را مشخص و در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
 
رضایی کوچی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده شاهد تولید یک میلیون واحد مسکونی برای خانواده‌های ضعیف و کم درآمد با استفاده از این قانون باشیم.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: در طرح رونق تولید و تامین مسکن؛ اولویت با کسانی است که فاقد منزل هستند و فرم ”ج“ آن‌ها سبز به معنای آنکه از دولت زمین و منزلی دریافت نکردند؛ در مرحله دوم افرادی دارای منازل ۳۰ تا ۴۰ متر در اولویت قرار خواهند گرفت.
برچسب ها: زمین ، سیمان ، میلگرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار