نماینده جهرم با اشاره به نقش دلالان در افزایش قیمت مسکن، بیان کرد: متاسفانه دلالان نقش زیادی در این حوزه دارند و نیاز است دستگاه های نظارتی برای مبارزه با آنها ورود کنند. با اینکه بازار مسکن را دلالان می چرخانند، اما در مبارزه با آنها نتوانستیم اقدامات کافی و بازدارنده ای انجام دهیم.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 15 February 2021
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی در خصوص لزوم نظارت در حوزه مسکن، گفت: ما  هفته قبل جلسه ای با اعضای وزارت راه و شهرسازی داشتیم که طرح اقدام ملی مسکن را مطرح کردند و گفتند ۴۰۰ هزار واحد در دست اجرا دارند اما وقتی نظارت میدانی داشتیم، آمار خیلی پایین بود یعنی چیزی که روی کاغذ به ما نشان دادند با آنچه که در روی زمین عملیاتی شده، فاصله زیادی داشت.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس تصریح کرد: اگر مجلس نظارت نکند و میدانی در کنار دستگاه اجرایی نباشد، کار مسکن ملی انجام نمی شود. بنابراین اگر قانون وضع می‌کنیم باید تا تکمیل آن، در کنارش باشیم؛ زیرا بعضا دستگاه های اجرایی خودشان را مکلف می دانند و خوب هم اجرا می کنند اما همیشه اینچنین نیست و این انگیزه در حوزه مسکن بسیار کمرنگ است.
 
رضایی کوچی با بیان اینکه درک درستی از وضعیت مسکن در کشور وجود ندارد، گفت: ما منابع را هم تعریف کردیم اما تنبلی و سوء مدیریت و عدم فهم درست از شرایط کشور و نیاز مردم، مانع از اجرای درست طرح های مربوط به حوزه مسکن شده است. حدود ۴ الی ۵ میلیون نفر در کشور فاقد مسکن هستند و قیمت ها بالا است اما درکی از این وضعیت وجود ندارد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار