رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شبانه روز گذشته تعداد مراجعه به بیمارستان های استان به بیش از یک هزار نفر رسید که بیشترین تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها در چند وقت اخیر بود.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 16 February 2021

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار داشت: اگر مردم می‌خواهند در یک هفته آینده گرفتار بیمارستان‌ها نشوند باید در خانه بمانند و تنها برای کار ضروری از منزل خارج شوند تا در وضعیت بهتری قرار گرفته و میزان مرگ و میر کاهش یابد.

وی با اشاره به ۱۰ شهر استان که در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: با این وجود همچنان عادی انگاری نزد مردم مشاهده می شود و بازارها کاملا شلوغ و تردد درون شهری بسیار است. انتظار داریم مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و حافظ سلامتی خود باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه کادر درمان زیربار فشار قرار دارد گفت: بیشترین موارد ابتلا به بیماری در استان از ترددهای بین شهری، مجالس و دورهمی‌های خانوادگی است و آمار مراجعه کنندگان همچنان افزایشی است. هر گونه بی توجهی از سوی مردم ممکن است جان آن ها را به خطر بیاندازد لذا باید رعایت پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی به تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی و اختصاص ۵۰ تخت ICU بیمارستان گلستان به بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان های امیرالمومنین (ع) و سینا اهواز در حال تکمیل است و مجبور شدیم بیمارستان قدیم آیت‌الله طالقانی را برای بیماران کرونایی در نظر بگیریم.

ابول نژادیان با بیان اینکه بیشترین آلودگی شهر اهواز در خیابان‌های نادری، طالقانی، کیانپارس و منطقه گلستان است گفت: در چند روز اخیر بیشرین مراجعه به مراکز درمانی از مناطق کیانپارس و گلستان بوده لذا از مردم درخواست داریم اگر کار اضطراری ندارند به این ۲ منطقه نروند.

گفتنی است ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا سه بامداد ممنوع است. روند شیوع کرونا در استان روند صعودی داشته و زنگ خطر ابتلا به کرونا در خوزستان به صدا درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار