محمد ابراهیم شکیبا:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده که تا آبان ماه ٩٩ انجام شد حدود ٣۵ درصد از جمعیت کرمانشاه به ویروس کرونا آلوده شده اند.
کد خبر: ۹۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 17 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور مسئولین استان تشکیل شد،محمد ابراهیم شکیبا در این نشست ، اظهار داشت: 125 هزار و 81 تست پی سی آر تا کنون گرفته شده و حدود 39 هزار مثبت اعلام شده، تا امروز 27 هزار و 118 نفر بستری شدند، اکنون 156 نفر بستری داریم، 1473 نفر با تشخیص قطعی کرونا در استان فوت کردند.

وی افزود: 6 شهرستان، سنقر، کنگاور، سرپل، هرسین، پاوه و جوانرود زرد هستند و باقی شهرستان ها آبی هستند. نوع جدید ویروس کرونا مشهور به کرونای انگلیسی در استان هیچ موردی مشاهده نشده، برای تشخیص این بیماری از نظر بالینی باید به آن شک کنیم جون حدت و شدت آن بیشتر است، از بیماران نمونه می گیریم و به تهران ارسال تا تشخیص داده شود که کرونا انگلیسی است، تا کنون مشاهده نشده اما حتما وارد استان خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ادامه داد: این ویروس تمام سنین را مبتلا می کند و شدت و کشندگی و میزان سرایت آن بیشتر است و احتمال کمبود تخت وجود دارد.

این مسئول گفت: 305 نفر از کادر درمان را واکسینه کرده ایم، مجموعا 610 دوز واکسن وارد کرمانشاه شد، در مصوبات امروز بنا داریم هیچ کسب و کاری را تعطیل نکنیم بلکه رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت پیگیری شود،
در کل استان میانگین 35 درصد مردم به کرونا آلوده شده اند.

وی یادآور شد: ویروس کرونا جهش دارد، گاهی مثبت و گاهی منفی است، در نوع انگلیسی این جهش ها بار نخست خود را در کشور انگلیس نشان داده است.

در ادامه جلیل بالایی درباره طرح شهید قاسم سلیمانی ابراز داشت: آخرین جلسه ای که به عنوان جلسه مشترک فرمانداران با ریاست دانشگاه پیرامون نگرانی های عادی سازی بیماری داشتیم، مشکلات و نگرانی ها مطرح شد و تصمیماتی اتخاذ شد که تا 3 برابر ظرفیت لازم از طریق دانشگاه و سپاه نبی اکرم طرح شهید سلیمانی اجرا شود، نحوه اجرا طرح و عملکرد آن بستگی به شناسایی بیماران و افراد مبتلا است.

وی افزود: آمادگی برای ادامه طرح وجود دارد و فاز دوم آن تا پایان اسفند ادامه دارد.

سردار ریحانی در پایان خاطر نشان کرد: در مرحله دوم طرح، افراد پر خطر و افراد مسن را به شکل کامل بررسی کردیم و اکنون قرار است محله های پر خطر مثل حاشیه های شهر که احتمال بروز بیماری در آن بیشتر است را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار