قاسم سلیمانی دشتکی امروز ۳۰ بهمن ۹۹ به کرسی استانداری خوزستان تکیه زد و علیرغم تمام نقدهای مثبت و چالشی از امروز اداره استان را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۹۴۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 18 February 2021

میثم حلالی نصب:

قاسم سلیمانی دشتکی امروز ۳۰ بهمن ۹۹ به کرسی استانداری خوزستان تکیه زد و علیرغم تمام نقدهای مثبت و چالشی از امروز اداره استان را بر عهده گرفت.

سلام آقا قاسم خوش آمدی به استان مهمان نواز خوزستان، از این باب گفتم مهمان نواز چون بعید میدانم اگر روزی از این سمت کنار رفتی قصد ماندن و ادامه زندگی در خوزستان را داشته باشی، اما میدانم اگر مهمان پرتلاش و متعهدی برای رفع مشکلات بیشمار استان باشی همیشه در ذهن و قلبمان باقی خواهی ماند و آن طور که از دوستان ایلامی و چهارمحالی خود پرسیدم و تعریف شنیدم دلمان به این قضیه خوش و گرم است.

این چند روز از انتصاب تا صدور حکم و معارفه به کرار مطالب مختلفی را در فضای مجازی خواندم که تیتر همه ی آنها تو بودی، یکی می گفت قاسم آمده تا آب را بتوانند راحت ببرند و یکی می گفت ای داد بیداد قاسم را از استان ما بردید.

یکی می گفت، باید شاهد خشک شدن کارون و رودهای خروشان خوزستان باشیم و یکی دیگر می گفت قاسم زمانی که چهارمحال و بختیاری پر آب بود باج نداد ، چه برسد به خوزستانی که کمبود و مشکل آب دارد.

اما قاسم جان دوست عزیز و برادر بزرگوار که در استانهایی زمام امور دستت بوده که قومیت های مختلف در آن زندگی کرده اند، این را بدان مردم خوزستان خط قرمزشان همین رودخانه هایی است که شاید تنها تفرجگاه شان باشد، این را می دانم که در استان چهارمحال که بودی تونل بهشت آباد را به لوله تبدیل کردی و در نهایت بدلیل مقاومت تو در بخش های مختلف طرح بهشت آباد و کارگاهش تعطیل شدند و سدی هم با این عنوان که قرار بود احداث شود از برنامه ها خارج شد، اما طبیعی است اراده و تصمیم گیری مسئولین ارشد کشور در خصوص انتقال آب را نمی توان مقابلش گارد گرفت.

اما این را هم میدانم که با راه اندازی کمپین های اجتماعی هزاران نفری در استانهایی که استاندار بودی برای مخالفت از انتقال آب مخالفت نکردی و این شجاعت را داشتی که به مردم وانمود کنی از حق شان خودشان دفاع کنند ، در صورتی که شما مسئول شورای تامین امنیت استان بودید و می توانستید برای جلوگیری از حوادث احتمالی با این کمپین ها مخالفت کنید.

یادمان نرفته در خصوص موضع گیری شما در خصوص عدم انتقال آب، به شورای عالی امنیت فراخوانده شدید و آقای جهانگیری محدودیت هایی را پیش روی شما قرار داد، تحسین می کنیم این شجاعت را و می دانیم وزیر نیرو از شما شکایت کرد، به همین دلیل است که می گوئیم اگر می خواهید حمایت رسانه ها و مردم پشت شما باشد و استانداری باشید که در قلب و ذهن ما باقی بمانید، پس ابتدا منافع استان را در نظر بگیرید و سپس در صورت رفع مشکلات استان به مابقی مسائل فکر کنید.

آقای سلیمانی ما می خواهیم همانند موضوع بهشت آباد اگر قرار است آبی از استان با حجم 580 میلیون متر مکعب خارج شود، با سیاست شما طرح کنسل شود، چون به همه ی مسائل زیست محیطی و مشکلات خوزستان اشراف کامل دارید

استاندار خوزستان در اخبار خواندم که استاد پیش کشیدن مسائل زیست محیطی در طرحهای انتقال آب هستید و با کمک اداره محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری جلوی طرحهای زیادی را گرفته اید، این را می دانیم که هر انتقال آبی باید مجوز طیست محیطی داشته باشد تا بتواند بودجه بگیرد و قانون شود و به اجرا درآید، اما این را هم می دانیم که بیش از 90 درصد طرحهای انتقال آب باعث مشکلات زیست محیطی شدید برای خوزستان شده است که ریزگردهای نارنجی و قرمز گاه و بیگاه ماحصل آن است و با چند باران که آب را روانه بیابانها کرد این معضل چند وقتی است کاهش یافته و باز اگر خشکسالی حاکم شد و روز از نو روزی از نو.

از این رو فکر می کنیم حضور آقای سلیمانی در این سمت تجربه جدیدی روبروی استان قرار دهد و اگر با همان دیدگاه دفاع از منافع استان وارد خوزستان شده باشد قطعا می تواند با ارتباطی که با بدنه دولت دارد مشکلات استان را مرتفع کند.

این را می دانیم که سلیمانی بدون در نظر گرفتن حق آبه کشاورزی، صنعت، محیط زیست، تالاب ها و از همه مهمتر آب شرب و پویا بودن رودخانه کرخه ، دز و کارون اجازه انتقال آبی را نمی دهد.

اما آقای سلیمانی عزیز این تمام خواسته و مشکلات خوزستانی ها نیست، شاید اصلی ترین باشد، اما حل مشکلات معیشت و بیکاری و عمران و امنیت و ... هم نیازهای استانی است که هیچ وقت علیرغم تامین بودجه 80 درصدی کشور جزء استانهای سرآمد و اول به لحاظ عمرانی و رفاه نبوده است.

منبع: پل سفید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار