مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت:چاپ دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور از امروز (دوم اسفند ماه ۱۳۹۹)در خوزستان نیز متوقف ‌شد و از این پس برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارایه دفترچه نیست.
کد خبر: ۹۴۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 20 February 2021

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت:چاپ دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور از امروز (دوم اسفند ماه ۱۳۹۹)در خوزستان نیز متوقف ‌شد و از این پس برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارایه دفترچه نیست.

دکتر صادق جلیلی افزود:با وجود توقف چاپ دفترچه های درمانی تامین اجتماعی هیچ گونه خللی در کیفیت و سرعت بخشی به ارایه خدمات به جامعه هدف به وجود نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه کارت ملی یا شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی جایگزین دفترچه درمانی تامین اجتماعی است افزود: همه هماهنگی‌ها با مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد در سطح استان خوزستان انجام شده تا مراجعه کنندگان بدون داشتن دفترچه درمانی ، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
جلیلی بیان کرد:از این پس برای مراجعه به پزشک و موسسه‌های تشخیصی و درمانی نیازی به ارایه دفترچه نیست و تمامی بیمه‌شدگان پیش از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.
به گفته وی در روش اول با مراجعه به سایت medical.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، و در روش دوم شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، و در روش سوم شماره‌گیری # ۱*۱۴۲۰*۴*، ورود کد ملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان، از وضعیت بیمه درمان خود آگاه شوند.
استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان و یا شماره‌گیری #۱۶۶۶* ، انتخاب گزینه ۱ (استحقاق‌سنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان از دیگر روش‌های استفاده دریافت خدمات درمانی تامین اجتماعی است.
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد:در مواردی که بیمه‌شده بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان باشد، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.
جلیلی بیان کرد: تمامی بیمه شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه es.tamin.ir در پنجره (منوی) مخصوص بیمه شدگان ملاحظه کنند.
وی افزود: تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک این سازمان ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام خواهند کرد.
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت به ثبت خدمات پزشکی (اعم از انجام ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی…) در سامانه نسخه الکترونیک اقدام می‌کند.
وی گفت: هنگام مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و…) میسر نباشد، کارگزین آنلاین پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی‏، یا شناسنامه ‏و یا دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب‌‏ یامرکز درمانی (درحد امکان در قطع A۵) اقدام ‌می‌ کند.
به گفته جلیلی پزشکان غیرطرف قرارداد همانند پزشکان طرف قرارداد می‌توانند با اتصال به سامانه‌های الکترونیک سازمان یا سامانه‌های مورد استفاده خود، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند و در صورت نبود امکان استفاده از سامانه‌ الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و…)، پزشک می‌تواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب یا موسسه در یک برگ تجویز و به بیمار تحویل دهد و در صورت نبود نسخه‌نویسی الکترونیک ، بیمار می‌تواند نسخه کاغذی پزشک معالج را به داروخانه‌ها و یا موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد ارایه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.
جلیلی گفت: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی تجویز شده توسط پزشک به صورت نسخه الکترونیک و یا کاغذی به استناد کدملی در پرونده سلامت شخص بیمه‌شده ثبت می‌شود ، بنابراین استفاده از کدملی دیگری، ضمن مغایرت با موازین حقوقی و تضییع حق‌الناس ، می‌تواند در روند تشخیص و درمان بیماری افراد ایجاد مشکل کند.
وی با قدردانی از حسن نظر و همکاری پزشکان و مراکز کلینیکی پاراکلینیکی و با برشمردن فواید حذف دفترچه و محاسن نسخه نویسی الکترونیک ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری قشر فرهیخته جامعه پزشکی ، طرح حذف دفترچه و نسخه نویسی الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک با سرعت هرچه بیشتر محقق شود.
به گفته جلیلی از این پس کارگزاری‌ها و شعب تامین اجتماعی در سراسر خوزستان مجاز به چاپ دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی نیستند.
۵۴درصد جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار