استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه ویروس کرونای انگلیسی را بسیار خطرناک و مرگ‌آفرین توصیف نمود و تاکید کرد: از مدیران شهرداری توقع کاملا جدی داریم که جسورانه‌تر و با اقتدار بیشتر وارد عرصه مبارزه با شیوع بیماری کرونا شوند و اجازه ندهند سلامت شهروندان با خطر مواجه شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 21 February 2021
 
ه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست شهرداران استان که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران حوزه شهری و عمرانی و شهرداران شهرستان‌های مختلف برگزار شد؛ با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مهندس علی حیدر کرمی مدیرعامل سازمان همیاری‌ها عنوان کرد: ایشان یک همکار بسیار صدیق و یک مدیر جهادی، متواضع، توانمند، پرتلاش و از جنس شهرداری بود و افسوس می‌خوریم که ایشان از بین ما رفت. واقعا احساس می‌کنیم یک یار بسیار عزیز و یک یک پشتیبان قوی برای شهرداری‌ها را از دست داده‌ایم.



وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: امسال به دلیل بحران کرونا سال سختی برای همه مدیران و به خصوص شهرداران بود و تلاش مضاعفی را برای کنترل این بحران از خود نشان دادند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه در بحران کرونا به این نتیجه رسیدیم که باید مشکل ماسک، تخت بیمارستانی، مواد شوینده و ... را خودمان حل کنیم و موفق هم شدیم، در ادامه یادآور شد: در این شرایط از مدیران شهرداری نیز توقع داریم خیلی منتظر دریافت کمک از جاهای دیگر نباشند. یک مدیر باید هنر خود را در شرایط بحران نشان دهد و الا در شرایط عادی همه می‌توانند مدیریت کنند.
وی یادآور شد: این میزهای مدیریتی، ماحصل خون هزاران شهید است و اگر نتوانیم یک مدیریت کارآمد، ریسک پذیر، با اعتماد به نفس و نوآورانه داشته باشیم. ما فردای قیامت مدیون شهدا هستیم و آن‌ها جانشان را دادند که ما بتوانیم هر کدام به اندازه مسئولیت خود مشکلات موجود را از سر راه برداریم.

بازوند پیک چهارم را بسیار خطرناک و مرگ‌آفرین خواند و گفت: متاسفانه در آستانه پیک چهارم قرار داریم و ممکن است اسفند تبدیل به ماهی بسیار سخت و غمناک شود و عید بسیاری را تبدیل به عزا کند.

وی با تاکید بر قابل پیشگیری بودن کرونا عنوان کرد: شهرداری‌های نیز همانند فرمانداری‌ها در قبال سلامت مردم مسئول هستند و باید به شکل جدی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.
مدیر ارشد استان تاکید کرد: شهرداری‌ها باید مهندسی اجتماعی شهر را تنظیم کنند و از شکل گرفتن مجالس ختم جلوگیری کنند زیرا در این مراسم‌ها افراد مبتلایی حضور دارند که مانند یک بمب ویروسی همه را آلوده می‌کنند.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند ولی نباید به دلیل مشکلات موجود روحیه خود را از دست بدهند. مدیری خوب است که در شرایط بحران بتواند وظایف خود را انجام دهد.


بازوند بر لزوم توجه شهرداری‌ها به معیشت و اقتصاد مردم در شرایط کرونایی تاکید ویژه کرد و اظهار داشت: ستاد استانی کرونا هفته گذشته ۲۴ مصوبه داشت ولی در هیچ یک از آن‌ها شغلی را تعطیل نشد ولی تاکید گردید که این مشاغل باید با رعایت پروتکل‌ها به فعالیت بپردازند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش به ایام نوروز اشاره کرد و گفت: باید به معیشت مردم توجه داشته باشیم و سختگیری نکنید. اگر در ایام نوروز کسی دست فروشی می کند نیایید به بهانه سد معبر با آن‌ها برخورد شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به فعالیت قلیان‌سراها در سطح شهر پرداخت و گفت: متاسفانه در این شرایط دشوار کرونایی در پارک‌ها و اماکن سطح شهر عده‌ای دور هم قلیان می‌کشند. شهرداری‌ باید پاسخگوی این وضعیت باشد و این مکان‌ها را کنترل کند و با متخلفان برخورد نماید، زیرا آن‌ها هم مسئول سلامت و آسایش مردم هستند.

مدید ارشد استان تاکید کرد: برخی کارهای اشتباه شهرداری‌های هزینه بین المللی و جهانی درست کرده‌اند. نیروهای اجرائیات باید رعایت حال یک دستفروش را بکنند و با پرهیز از برخوردهای تند به یک تذکر بسنده کنند. آن دستفروش در این شرایط دشوار اقتصادی به دنبال لقمه نانی برای خانواده خویش است.
وی تاکید کرد: افکار عمومی از برخورد خشن با افرادی که برای یک لقمه نانی دست فروشی می کنند به شدت ناراحت می‌شود و کوچکترین برخورد تندی در شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای دارد و البته از کارهای خوب هم تقدیر می‌کنند و این یک حسن است.

مدیر ارشد استان با اعلام این هشدار که در پیک چهارم ویروس انگلیسی در کمین مردم کرمانشاه است در ادامه تاکید کرد: این ویروس در کشور عراق وجود دارد و استان خوزستان را گرفتار خویش کرده است و اگر به ایلام برسد مطمئن باشید به کرمانشاه هم خواهد رسید.

وی هشدار داد: ویروس انگلیسی به کودک و نوجوانان هم امان و فرصت نمی‌دهد و طبق گفته متخصصین طی در مدت زمان کمی طرف را از پا در می‌آورد.

بازوند عنوان کرد: در زمینه بحران کرونا اگر تجمعی در آرامستان ها صورت گیرد اول فرماندار و بعد شهردار آن شهر مقصر هستند و باید پاسخگوی بی توجهی‌های خود نسبت به سلامت مردم باشند.

وی گفت: هم اکنون رعایت پروتکل‌ها زیر ۵۰ درصد است در حالیکه این رعایت‌ها در سطح شهرها نباید زیر ۸۵ درصد باشد زیرا در غیر اینصورت دچار خسارت‌های عظیمی می‌شویم.
استاندار کرمانشاه بر لزوم نظارت جدی بر تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تاکید کرد و گفت: من به عنوان استاندار هفته‌ای یک روز با تاکسی تردد می‌کنم و رعایت پروتکل‌ها را از نزدیک بررسی می‌کنم زیرا یک مدیر باید از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم آگاه شود.

وی خطاب به شهرداران گفت: اگر می‌خواهید یک مدیریت قوی داشته باشید از مردم جدا نشوید.

بازوند با تاکید بر اینکه در طرح جامع و تفصیلی نیازهای مردم دیده شود؛ اظهار داشت: اگر امروز شاهد حاشیه‌نشینی‌ها و سکونتگاهای فراوان و غیراستانداری در اطراف شهرها هستیم ماحصل عدم تصمیم گیری‌های مناسب است. وقتی کمیسیون ماده ۵، شهرداری و شورای شهر تصمیم نمی‌گیرند، مردم خودشان تصمیم می‌گیرند و شروع به ساخت و سازهای غیرمجاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از مهاجرت به شهرها امکان پذیر نیست و ما باید بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای این حاشیه نشین ها داشته باشیم.

استاندار تاکید کرد: کارهایی را شهرداری‌ها انجام می‌دهند از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به مردم انعکاس داده شود و برخی شهرداری‌ها در این زمینه عملکرد خوبی دارند.


وی افزود: با ناامیدی و رکود نمی‌توان کاری انجام داد پس با خیلی امیدوارانه و قوی به کارها ادامه بدهید و مدیریت ارشد استان هم در کنار شماست و در حل مشکلات شما را یاری خواهند داد به ویژه برای اینکه کارگری در شهرداری شب عید بدون حقوق به خانه نرود.

مدیر ارشد استان همچنین عنوان کرد: تجربه نشان داده که شهرداران مراکز استان باید رابطه بسیار تنگاتنگی با معاونین عمرانی داشته باشند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی همچنین اظهار داشت‌: علی رغم اینکه مردم کرمانشاه مهمان‌نواز هستند ولی با توجه به شرایط بحران کرونا ممکن است تصمیم گرفته شود مسافران نوروز امسال هم به کرمانشاه تشریف نیاورند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار