مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: نوجوانان خوزستانی عضو کانون پرورش فکری در مهرواره کشوری ستاره‌های بی‌نشان برگزیده شدند.
کد خبر: ۹۴۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 21 February 2021

وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: جعفر توزنده‌جانی نویسنده، دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، شراره هاشم‌دباغیان و هما اجتهادی کارشناسان مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون هیئت‌داوران مرحله پایانی بخش «داستانک»، در گروه سنی نوجوان (بالای ۱۵ سال)، مهرواره کشوری «ستاره‌های بی‌نشان»، فاطمه عبد سعیدی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در شهرستان اهواز را به‌عنوان برگزیده معرفی کردند.

او افزود: فاطمه عبد سعیدی عضو مجازی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز است در این رویداد کشوری موفق به این مهم شد.

کیانی بیان کرد: در بخش شعر این مهرواره نیز در گروه سنی نونگاه (بالای ۱۲ سال)، آروین حیدری عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهر بندر امام خمینی (ره) از سوی حسین دهلوی شاعر، حسین تولایی و مریم اسلامی از شاعران و کارشناسان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوران مرحله پایانی بخش «شعر» این مهرواره به‌عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، آروین حیدری نیز از اعضا فعال ادبی کانون استان است که زیر نظر لیلا سپهری مربی فرهنگی و رابط ادبی کانون پرورش‌یافته و با شرکت در این مهرواره به این موفقیت دست یافت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان، فراخوان مهرواره هنری و ادبی «ستاره‌های بی‌نشان» را در قالب آثار نقاشی، عکس، شعر و داستانک برای کودکان و نوجوانان در پاییز سال ۹۹ منتشر کرد و آثار ارسالی تا ۱۰ بهمن به دبیرخانه مهرواره رسید.

بخش ادبی این مهرواره در دو قالب «شعر» و «داستانک» (Flash Fiction) برای دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار شد و در بخش «داستانک» ۴۸۳ اثر به دبیرخانه مهرواره رسید که بعد از انتخاب اولیه در ۲ گروه سنی اعلام شده، تعداد ۶۰ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافتند. در مرحله نهایی، در بخش نوجوان ۳ اثر برگزیده و ۲ اثر شایسته‌ی تقدیر و در بخش «نونگاه» ۳ اثر برگزیده و ۴ اثر شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

توجه به ساختار داستانک، سادگی، جذابیت اثر، توجه به گفتگو و پایان‌بندی اثر و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان، از جمله ملاک‌های داوری در بخش داستانک بود، در فراخوان مهرواره حداکثر ۲۵۰ کلمه برای «داستانک» اعلام شده بود، ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیئت داوران، آثاری که تا ۳۵۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی قرار گرفتند.

در بخش «شعر» نیز در ۲ گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله اول داوری از میان ۳۰۷ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۸۰ اثر انتخاب شد و به مرحله پایانی راه یافت. در مرحله نهایی داوری در گروه سنی «نونگاه» ۵ اثر به عنوان برگزیده و ۴ اثر به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. همچنین در گروه سنی «نوجوان» ۴ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

ملاک‌های انتخاب آثار نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، زبان سالم، پرداختن به مقوله‌ی امید و توجه به ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار