رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از افزایش ۱۵ تا ۱۶ برابری تعداد مبتلایان به کرونا در شرق اهواز نسبت به دو هفته پیش خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 22 February 2021

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از افزایش ۱۵ تا ۱۶ برابری تعداد مبتلایان به کرونا در شرق اهواز نسبت به دو هفته پیش خبر داد.

امراله مردانی اظهار کرد: بار مراجعه به مراکز منتخب در شرق اهواز نسبت به دو هفته پیش تقریبا ۱۰ برابر و تعداد مبتلایان ۱۵ تا ۱۶ برابر شده است.

وی افزود: اگر این مراکز این بار را نگیرند، این خیل جمعیت به سمت بیمارستان‌ها می‌رود بنابراین مراکز نمونه‌گیری در پنج نقطه شرق اهواز فعال هستند و تنها در روز یکشنبه، یک هزار و ۳۰۰ تست انجام شده است. در روزهای آینده یکی دو مرکز نمونه‌گیری دیگر نیز افزوده خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به استقرار اتوبوس‌آمبولانس برای انجام تست رپید در خیابان نادری گفت: در چند روز آینده در فرودگاه و پایانه مسافربری نیز اتوبوس‌آمبولانس مستقر خواهیم کرد.

مردانی بیان کرد: در حال حاضر به ازای هر مورد مثبت، با مراجعه به درب منزل حداقل از ۱۰ نفر و به صورت ایده‌آل از ۲۰ نفر از اطرافیان بیمار تست رپید گرفته می‌شود. این روند در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه دارد و اگر این کارها انجام نمی‌شد، جمعیت زیادی به سمت بیمارستان ‌روانه می‌شدند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از مردم می‌خواهیم به جای مراجعه به بیمارستان‌ها، به مراکز منتخب مراجعه کنند تا در صورت مثبت بودن نتیجه تست و در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع شوند زیرا مراجعه مستقیم، بار مراجعه به بیمارستان‌ها را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار