معاون عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هدف از اجرای این سد مشروب کردن چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران، کنترل و ذخیره‌سازی جریان نابهنگام و سیلاب‌های ورودی و توزیع مناسب آب از طریق احداث شبکه آبیاری و زهکشی است.
کد خبر: ۹۴۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 23 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی اظهار داشت: سد گاوی از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم مخزن آن در تراز نرمال ۴۷.۷ میلیون مترمکعب خواهد بود.

وی افزود: این سد در ۲۵ کیلومتری شهر مهران در حال ساخت بوده و ارتفاع سد از پی ۱۰۲ متر و طول تاج آن حدود ۸۰۰ متر است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: هدف از اجرای این سد مشروب کردن چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران، کنترل و ذخیره‌سازی جریان نابهنگام و سیلاب‌های ورودی و توزیع مناسب آب از طریق احداث شبکه آبیاری و زهکشی است.

کرمی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه سدسازی را ۱۵ درصد عنوان کرد که برای تکمیل نهایی آن هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین به روند ساخت سد میمه در شهرستان دهلران اشاره کرد و گفت: این سد نیز از نوع خاکی با هسته رسی است و عملیات ساخت آن از سال ۸۹ آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: حجم مخزن این سد در تراز نرمال ۷۵ میلیون مترمکعب است که برای تامین آب کشاورزی ۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران احداث می شود.

کرمی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۵۵ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: امسال ۷۶ میلیارد ریال برای ادامه ساخت سد میمه تخصیص یافت ولی بهره برداری نهایی از آن به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد./م

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار