جمال درویش مشاور استاندار گفت: مقتدر بودن مقتدایی ویژگی است که برخی از سیاسیون اصلاح طلب از آن خوششان نمی‌آید و سبب برخی از انتقادها شده است.
کد خبر: ۹۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 14 September 2015
جمال درویش مشاور مطبوعاتی استاندار خوزستان از دفتر شبکه اطلاع رسانی رهیاب بازدید کرد و پس از آن ساعتی به گفتگو با خبرنگاران این مجموعه پرداخت؛ گفتگوی صمیمی ما با درویش درباره موضوعات مختلفی همچون وضعیت رسانه‌های خوزستان، رسانه‌ای بودن و یا نبودن عبدالحسن مقتدایی، ضعف مدیران استانی و معاونان استاندار در پاسخگویی به رسانه‌ها و موضوعات سیاسی استان بود.

وی راحت و صریح می‌گوید: بازنشسته‌ام اما پس از اینکه موضوع عدم به کارگیری بازنشستگان مطرح شد به عنوان مشاور مشغول به فعالیت شدم و پست مدیرکلی به کسی دیگر واگذار شد هرچند کارهای اجرایی هم انجام می‌دهم.

درویش در ابتدا از بیراهه رفتن برخی از رسانه‌های خوزستان گفت. وی معتقد است: رسانه‌های ما دچار روزمرگی شده‌اند و منتظر هستند اتفاقی رخ بدهد و چند روزی درباره آن مانور دهند؛ رسانه‌های خوزستانی تاکنون نتوانستند بخش اعظمی از رسالت خود را انجام دهند شما ببینید در موضوعاتی مانند نیشکر و یا منطقه آزاد اروند فقط به چند موضوع سطحی نگاه می‌شود چیزی درباره کارهای عظیم انجام شده در این طرح‌ها نمی‌نویسند.

مسئولان مسیر تملق را پیش نگیرند

مشاور استاندار می‌گوید: نه مسئولان باید مسیر تملق را پیش بگیرند و بخواهند رسانه‌ها همه چیز را گل و بلبل ببینند و نه رسانه‌ها خدمات دولت را نادیده بگیرند. متأسفانه برخی از رسانه‌های ما تملق گرا هستند و شده که ما با آن رسانه تماس می‌گیریم که مطلب منتشر شده را حذف کنند چرا که طوری تملق می‌کنند که نتیجه عکس می‌دهد.

خواسته ما از رسانه‌ها این است که اگر می‌خواهند از مجموعه‌ها و اقدامات انجام شده حمایت کنند بروند و از کارهایی خوبی که در حال انجام است و یا از پروژه‌های به بهره برداری رسیده گزارش بگیرند. در این بین برخی هم بدون اینکه حواسشان باشد فقط اخبار منفی کار می‌کنند و متوجه نیستند که جامعه امروز ما نیاز به امید دارد.

یعنی اگر بخواهیم نتیجه کلی در این باره بگیریم این است که برخی تخریب می‌کنند و برخی هم همه چیز را گل و بلبل ببینند که هر دوی این نگاه‌ها به معنی افراط و تفریط است و در نهایت به استان خوزستان ضربه می‌زند.

پیوست طرح‌های اقتصادی و عمرانی خوزستان

طرح‌های اجرا شده در خوزستان بدون در نظر گرفتن پیوست‌های اجتماعی است؛ مثلا چیزی که امروز برای مردم از ایجاد منطقه آزاد اروند ملموس است، قضیه خودورهای پلاک اروند است اما برای اقشار پائین جامعه برنامه‌ی دیده نمی‌شود،این پرسش خبرنگار رهیاب را بیژن ربیعی مسئول رسانه استانداری خوزستان اینگونه پاسخ می‌دهد: پس از روی کار آمدن عبدالحسن مقتدایی بر روی کرسی استانداری خوزستان وی توان خود را معطوف به انجام کارهای عمرانی و اقتصادی کرده است و در برخی از مسائل سیاسی چون فشارهایی شده وارد کار شد.

مشاور استاندار : برخی از رسانه های استان خیلی تملق می کنند / اصلاح طلبان تندرو از اقتدار استاندار خوزستان خوششان نمی آید

یکی از کارهایی که برای همه اقشار پس از ایجاد منطقه آزاد اروند انجام شد بحث ایجاد شهرک‌های کشاورزی، دامپروری و شیلاتی است که در 15 نقطه استان خوزستان مشخص شدند و اکنون در 8 نقطه کارهای مقدماتی ایجاد آنها در حال انجام است. توسعه پایانه‌های صادراتی مانند بنادر و توسعه بازارچه‌های مرزی در دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان از پیوست‌های کارهای اقتصادی خوزستان برای اقشار کم درآمد استان است.

وی ادامه می‌دهد: یکی از ضعف‌های موجود در رسانه‌های خوزستان روزمرگی و پرداختن به سوژه‌های کوتاه است که به دلیل ضعف در نیروی انسانی این اتفاق رخ می‌دهد و تاکنون نشده که رسانه‌ای بحث سفرهای شهرستانی استاندار را مورد بررسی قرار دهد.

ضعف مشهود در روابط عمومی‌ها

جمال درویش که نمی‌خواهد همه ضعف‌ها را به رسانه‌ها حواله کند، تصریح می‌کند: ضعف در روابط عمومی‌ها هم مشهود است و برخی از مدیران ما علی‌رغم توانایی بالا در انجام وظایف محوله قدرت پاسخگویی ندارند و در واقع ضعیف هستند. ما انتظارمان این نیست که مدیران ما مانند حافظ و سعدی باشند اما انتظار داریم که پاسخگوی رسانه‌ها باشند و این ترس از مطبوعات از بین برود.

وی درباره ارتباط استاندار خوزستان با رسانه‌ها بیان می‌کند: مقتدایی تا چندی پیش مدیر مسئول یک رسانه بود و درواقع خودش مطبوعاتی است؛ وی کار با رسانه‌ها و تعامل با مطبوعات را خوب بلد است اما این طور نیست که بخواهد شبانه روز وقتش را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

اصلاح طلبان تندرو از اقتدار استاندار خوزستان خوششان نمی‌آید

سعی می‌کند همیشه حدی نگه دارد بین خودش و ارتباط با رسانه‌ها. در واقع توجه به فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی از ویژگی‌های بارز استاندار خوزستان در این دوره است و معتقد است برای انجام آنها باید مقتدر باشد؛ مقتدر بودن مقتدایی ویژگی است که حتی برخی از سیاسیون اصلاح طلب از آن خوششان نمی‌آید و سبب برخی از انتقادها شده است.

مقتدایی حرفش این است که به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان باید مقتدر باشد تا بتواند کارها را به درستی پیش ببرد حتی اگر از نظر فعالیت‌های مبارزاتی، سیاسی و غیره با دیگران هم طراز باشد. برگزاری جلسات دولت و رسانه که در سال 93 دو مرتبه انجام شد نشان از رسانه‌ای بودن استاندار دارد و امسال هم این جلسات برگزار می‌شود.

کُند بودن روابط عمومی استانداری خوزستان در اطلاع رسانی در روزهای بحرانی مانند روزهای خاکستری خوزستان و ارتباط ویژه با برخی از رسانه‌ها از جمله انتقادهای خبرنگار رهیاب به عملکرد تحت هدایت درویش بود که مشاور استاندار در این باره می‌گوید: ما سعی کرده‌ایم در همه جلسات از همه رسانه‌ها دعوت کنیم اما در برخی از برنامه‌ها ما همه افراد دعوت نشده نمی‌آیند و ما در این زمینه کوتاهی نکرده‌ایم.

درباره اطلاع رسانی در مواقع بروز گرد و خاک هم باید بگویم ما بنا را بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی گذاشته‌ایم و تعطیلی‌های مکرر به روند توسعه استان ضربه می‌زند، اما برای اطلاع رسانی در مواقع بروز بحران گرد و خاک سامانه‌ای داریم که تاکنون عال نشده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار