مرادی گفت: مساعدت و همکاری با قضات از وظایف مهمی است که برعهده وکلای دادگستری برای تأمین همه جانبه عدالت در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹ 27 February 2021

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هرچند تضمین و اجرای عدالت در درجه نخست از وظایف اصلی دادرسان دادگستری است؛ ولی در این بین وظیفه مهم و مؤثری نیز برعهده وکلای دادگستری بوده و آن مساعدت و همکاری با قضات برای تأمین همه‌جانبه عدالت در جامعه است.

او با بیان اینکه وکیل مانند چراغی می‌ماند که در رسیدگی و پیچیدگی‌های پرونده‌ها راه را برای قاضی هموار و روشن می‌کند، افزود: وکیل در بین مردم از اهمیت و جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است؛ بنابراین باید جایگاه و شأن وکالت حفظ و از ارزش آن از سوی خود وکیل حراست و صیانت شود.

حجت الاسلام مرادی عدالت، صداقت، رازداری و امانت داری را از شرایط بسیار مهم وکیل بر شمرد و بیان داشت: صداقت و امانتداری از صفات بارز وکیل است و موکل در خصوصی‌ترین موضوعات زندگی خویش، وکیل را محرم اسرار خود می‌داند و وکیل دادگستری باید امانتدار اسرار موکل خود است و در کمال صداقت با موکل خود برخورد کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در زمینه صیانت از حقوق مردم، وکلاء وظیفه دارند در زمان رسیدگی به پرونده‌ها، هر نوع جریان سوءی از جناب هر کسی که مشاهده می‌کنند به مراجع نظارتی اطلاع و اگر تخلفی صورت بگیرید با دقت و رعایت تمامی موازین قانونی تذکرات لازم را ارائه نمایند.

این مقام مسئول گفت: بر اساس قانون، وکالت موکول به نتیجه نیست و تعهد به نتیجه در آن معنی ندارد؛ بنابراین تضمین وکالت یا وکالت به شرط نتیجه، تخلف است و هر کس این را عنوان می‌کند بدانید که متخلف است و دستگاه قضایی حتما بدون مماشات با آن فرد برخورد خواهد کرد.

او از کارآموزان وکالت قوه قضائیه خواست که هیچوقت پرونده را ساده نگیرند و قبل از اینکه مراحل رسیدگی آن طی نشده باشد نسبت به پرونده قضاوتی نکنند و هیچ قولی در خصوص پرونده به موکل خود ندهند.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: وکلا در پرونده‌های خانواده همه تلاش و کوشش خود را بر رفع اختلاف بین زوجین قرار دهند و در ایجاد صلح و سازش اینگونه پرونده‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار