معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان هرسین اکنون آماده بهره‌برداری است، گفت: این تصفیه‌خانه روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند در قالب پویش هر هفته الف- ب - ایران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 28 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «ایرج شهبازی» روز یکشنبه در نشستی خبری مجازی با خبرنگاران رسانه‌های استان، با بیان اینکه ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۲ شروع شد، افزود: روند اجرای این پروژه به دلیل مشکلات حقوقی و کمبود اعتبار به مدت پنج سال متوقف شده بود که با پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان از سال گذشته فعالیت اجرایی آن آغاز و اکنون آماده بهره‌برداری شده است.

او ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین را ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: این تصفیه‌خانه از نوع سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده است.

وی مجموع طول شبکه این پروژه را ۱۲۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۰ کیلومتر از طول شبکه انجام شده و مابقی به صورت سنتی دفن می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: برای بهره‌برداری از این تصفیه خانه ۲۷ میلیارد تومان در بخش خط انتقال و تصفیه‌خانه هزینه شده است.

شهبازی اظهار داشت: این تصفیه خانه جمعیت ۵۵ هزار نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شهرستان هرسین با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

۷تصفیه خانه فاضلاب در دست اجراست

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در همه ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه یا تصفیه خانه فاضلاب داریم و یا در دست اجرا است، گفت: هیچ شهرستانی در استان در زمینه تصفیه‌خانه فاضلاب بلاتکلیف نیست.

شهبازی با بیان اینکه اکنون ساخت هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان کرمانشاه در دست اجرا است، افزود: اکنون در شهرهای سنقر و کلیایی، کرندغرب، سرمست، ثلاث باباجانی، صحنه، جوانرود و روانسر پروژه ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در دست اجرا است.

او گفت: برنامه این شرکت اتمام پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ثلاث باباجانی تا پایان سال آینده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

این استان دارای ۳۲شهر و ۲هزار و ۵۹۰ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار