امام محله روستای توتنده استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این روستا و شهر سی‌سخت چندسالی براثر یک اختلاف با یکدیگر رابطه صمیمی نداشتند، اما بعد از زلزله، مردم توتنده به کمک سی‌سختی‌ها رفته‌اند و فاصله‌ها را کنار گذاشته‌اند.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 02 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام مجید عمویی‌نسب، امام محله روستای توتنده استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روستای توتنده در ۱۲ کلیومتری شهر سی‌سخت است که اخیرا اهالی آن به دلیل وقوع زلزله نسبتا شدید دچار مشکلات بسیاری شده‌اند.


موکب بسیجیان روستای توتنده در شهر سی‌سخت

وی افزود: مردمان این روستا و شهر سی‌سخت به دلیل یک اختلاف سلیقه، چند سالی بود که با یکدیگر رابطه صمیمی نداشتند اما این زلزله موجب شده که مردمان روستای توتنده با حس انسان دوستی و مهربانی به کمک هم‌میهنان خود در شهر سی‌سخت بروند. 


جابجایی وسایل منزل مردم به صورت رایگان

عمویی‌نسب با اشاره به اینکه در گام اول اهالی روستای توتنده مبلغ ۶ میلیون تومان پول نقد جمع‌آوری کردند، تصریح کرد: حدود ۲۰ نفر از بسیجیان روستا با محوریت گروه جهادی شهدای توتنده و مرکز نیکوکاری روستا به نیابت از اهالی، با حضور در منطقه موکبی برپا کردند و روزانه دمنوش، آش و پخت غذا برای مردم زلزله‌زده تهیه و توزیع می‌کنند. از سوی دیگر این جوانان در حمل ‌و نقل مردم، تهیه هیزم برای روشن کردن آتش، خارج کردن وسایل منازل آسیب دیده از زیر آوار مشارکت دارند.


تهیه دمنوش و مواد مغذی برای زلزله زدگان

وی ادامه داد: این موکب در منطقه سیل‌بند جنوبی شهر سی‌سخت با آماده کردن دمنوش‌های گرم و چای و خشکبار و مغذی و همچنین پخت آش برای صبحانه، پذیرای مردم دلسوز و خدمت‌رسان خواهد بود. کارهای دیگر این گروه جهادی، انجام جوشکاری، طراحی سازه‌ای مهندسی به صورت رایگان، تخلیه اثاثیه مردم از زیر آوار، حمل و نقل وسایل آسیب‌دیدگان، مشارکت در توزیع و پخت غذا است.


تعمیر منازل آسیب دیده مردم برای بازگشت آن‌ها

امام محله روستای توتنده در پایان خاطرنشان کرد: حدود یک هفته است که مردم روستای ما در سی‌سخت حضور پیدا کرده و خدمت‌رسانی می‌کنند. آن‌ها در این زمان گاهی برنامه‌های فرهنگی نیز انجام می‌دهند و اقلام و هدایایی میان بچه‌های محله‌های آسیب دیده  توزیع می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار