مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت با ثبت چهار هزار و 486 روز عملیات حفاری چاه های اکتشافی و توسعه ای، نقش محوری در تولید و بهره برداری از میدان نفتی آذر در استان ایلام ایفا کرد.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 03 March 2021

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی با تبریک آغاز بهره برداری رسمی از میدان نفتی آذر به عنوان پیچیده ترین میدان مشترک نفتی کشور به کارکنان صنعت نفت، افزود: افتخار ملی حفاری این است که عملیات حفاری چاه اکتشافی این میدان را با بکارگیری دستگاه حفاری 48 فتح در مدت 783 روز در کارنامه خود دارد.

وی اظهار کرد: متخصصان و کارکنان سختکوش این شرکت با بسیج امکانات و تجهیزات و اختصاص دستگاه های حفاری سنگین و فوق سنگین 35، 37، 48 و 60 فتح حفر و تکمیل 8 حلقه چاه اعم از اکتشافی و توسعه ای در میدان آذر، برگ زرینی از تلاش، تخصص و تجربه را در کارنامه صنعت نفت کشور به ثبت رساندند.

موسوی گفت: در حفاری 19 حلقه چاه در این میدان که در شمار نادرترین میادین نفتی از نظر تنوع و پیچیدگی سازندی در جهان محسوب می شود، بالغ بر 700 نفر از متخصصان، کارشناسان و کارکنان این شرکت حضوری فعال داشتند و تجارب گرانسنگ حاصل از دانش فنی و تجربی میان متخصصان شرکت سروک آذر، سایر پیمانکاران و این مجموعه، بستر کار را در مقاطع زمانی سال 82 تا 84 (چاه اکتشافی) و 91 تا 97 (چاه های توسعه ای) برای توسعه و بهره برداری از این میدان مشترک فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: اجرای حفاری هفت حلقه چاه توسعه ای به صورت کلید در دست از صفر تا صد(EPDS) در مدت سه هزار و 703 روز کار در شرایط ایمن، بیانگر توجه این شرکت که بیش از 40 درصد عملیات حفاری در این میدان را برعهده داشت به انجام کار برمبنای مقررات و ضوابط HSE می باشد.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت های ساخت داخل، راندن لوله جداری 20 اینچ در عمق 2 هزار متری که در نوع خود در صنعت حفاری کم نظیر بوده و بکارگیری تجهیزات سرچاهی 10 هزار پوند بر اینچ مربع (پام) مربوط به چاه ‎های پرفشار را از نکات قابل توجه فنی در تحقق عملیات حفاری در چاه های توسعه ای این میدان عنوان کرد.

میدان نفتی آذر در بلوک اکتشافی اناران در استان ایلام (در جنوب غربی ایران و ۲۵ کیلومتری شهرستان مهران) در مرز ایران و عراق واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار