رییس مرکز بهداشت شرق اهواز از انجام سه هزار و ۵۰۰ تست سریع کرونا در سه روز گذشته در فرودگاه بین‌المللی سردار شهید سلیمانی اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 07 March 2021

امراله مردانی بیان کرد: از تعداد نمونه گیری‌های انجام شده در سه روز گذشته بیش از ۳۰ مورد مبتلا به کرونا بودند که از سفر آنها جلوگیری شد.

وی هدف از انجام تست در فرودگاه ها را جلوگیری از انتشار بیماری به دیگر نقاط کشور دانست و افزود: به طور میانگین روزانه بیش از یک هزار تست توسط همکاران ما در فرودگاه انجام می شود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۵۰۰ تست در منطقه شرق اهواز انجام دادیم که یک هزار و ۳۵۰ تست آن در فرودگاه اهواز بود. از همشهریان عزیز تقاضا داریم که ۲۴ ساعت پیش از سفر خود به مراکز نمونه گیری در سطح شهر مراجعه کرده و تست بدهند تا از ازدحام جمعیت در فرودگاه کاسته شود.

وی افزود: مراکز بهداشت به کمک نیروهای بسیج و هلال احمر در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی کار بیماریابی را در تمام سطح شهر انجام می‌دهند که تاکنون بیماران بسیاری شناسایی و قرنطینه شده‌اند.

مردانی بیان کرد: بار مراجعات به مراکز منتخب بهداشتی در خوزستان بسیار زیاد است که این موضوع نشان می‌دهد مردم کمتر به بیمارستان ها مراجعه می‌کنند. هر چقدر تعداد تست های خود را افزایش دهیم در واقع بیماران بیشتری را شناسایی و مانع از تماس آنها با دیگر افراد خواهیم شد.

وی افزود: انتظار داریم افرادی که نسبت به بیماری خود مطلع هستند در خانه بمانند و از تردد درون شهر خودداری کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار