۴۲ طرح آبرسانی به روستاهای خوزستان در پویش الف-ب-ایران وزارت نیرو سه شنبه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 09 March 2021

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: این طرحها در پنج شهر که شامل ۱۱ روستا در رامشیر با نام‌های "شاوه‌ها چای عوفی"، ۶ روستا در بخش‌های مرکزی و غیزانیه اهواز با نام‌های "حاشیه دز" و "شعیط" و "ملچ" ، ۱۴ روستا در جفیر شهرستان هویزه ، ۹ روستا در بخش های "ام السراجینه" و "کاییدیه" شهر باوی و ۲ روستای حومه غربی رامهرمز اجرا شده اند.

صادق حقیقی‌پور ادامه داد: در فهرست این روستاها، تعداد ۲۶ روستا با یک هزار و ۷۷۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۲۴۱ نفر هستند که فاقد شبکه آبرسانی بوده و با تانکر سیار آبرسانی می‌شدند که اجرای این طرح های آبرسانی به تامین آب شرب مورد نیاز این خانوارهای روستایی منجر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان طول خط انتقال این پروژه ها را ۹۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول شبکه توزیع این پروژه ها نیز ۹۸ کیلومتر است و میزان تولید آب آشامیدنی تعیین شده برای این خطوط ۴۰ لیتر در ثانیه تعیین شده است .

حقیقی‌پور با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها در مجموع ۱۱ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند، گفت: میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۳۷۰ میلیارد ریال است که در سال ۱۳۹۸ از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار