نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه تغییر نگاه مدیران کلان کشور به استان فارس از دیگر اهداف مهم نمایندگان استان بوده است، ادامه داد: مدیران ملی بر این باورند که فارس استان برخورداری است و مشکل کمتری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور دارد و این نگاه امروز تغییر یافته و اثبات کرده‌ایم استان نیازمند توجه بیشتر در بهره‌گیری از منابع ملی است.
کد خبر: ۹۴۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ 13 March 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: سرعت دستیابی به پروژه‌های زیربنایی در استان باید افزایش یابد و تلاش مجمع نمایندگان نیز در این زمینه است که طرح‌های بزرگی را که دچار رکود و عقب‌ماندگی شده، زودتر به بهره‌برداری برسانند.
 
او با اشاره به اهمیت توسعه محورهای مواصلاتی فارس، گفت: اینکه فارس به چهارراه ریلی جنوب کشور بدل شود از سال‌ها پیش دنبال می‌شد، اما قطعات یک و دو این پروژه که نقش بزرگی در صنعتی‌شدن و تحرک استان داشت از دستور کار دولت خارج و فقط فازهای سه و چهار به ‌گونه‌ای فعال شده بود که هم‌اکنون تکمیل قطعات یک و دو، شیراز- بوشهر و شیراز – گلگهر کرمان دوباره در دستور کار دولت قرار گرفته است.
 
او درباره تامین منابع آبی استان فارس اظهار کرد: در شیراز قریب به ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که ۳۰ میلیون متر مکعب آن از سد درودزن و ۱۲۰ میلیون مترمکعب نیز از دیگر منابع تامین می‌شود و انتظار است با آغاز به کار خط انتقال دوم وضعیت بهبود یابد؛ اما با وجود این، همچنان ۶۰ میلیون مترمکعب آب در شیراز کمبود داریم.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس ابراز داشت: اگر در زمینه تامین آب هدفگذاری صورت نگیرد با بحران‌های جدی در سراسر فارس مواجه خواهیم شد.
 
عزیزی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به خراسان آغاز شده است، گفت: این در حالی است که بخش خصوصی در استان فارس به این موضوع علاقه‌ای نشان نمی‌دهد و جلسات مکرری گرفته شده است تا واحدهای نیمه‌صنعتی در این موضوع مشارکت کنند؛ اما همچنان شاهد عدم رغبت بخش صنعتی به این موضوع هستیم.
 
او همچنین به وضعیت آزادراه‌ شیراز- اصفهان اشاره کرد و گفت: دستکم ۱۰جلسه تاکنون در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده تا قطعه ۷ و ۸ تامین منابع و فعال شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار