دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت؛
تابناک- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان ساحلی بوشهر می‌تواند نقش پیشگامان را خودش ایفا کند و این تحولات از نظر گسترش بنادر، خط ریلی و ارتباط با دیگر کشورها باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 18 March 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، محسن رضایی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: سال آینده سیاست‌های کلی برنامه هفتم کشور به مجلس و دولت ابلاغ می‌شود و در سال ۱۴۰۱ نخستین سال اجرای برنامه هفتم است.

وی با اشاره به اینکه باید جهشی در حوزه اقتصادی ایجاد شود تا اقتصاد ما سر و سامان بگیرد افزود: در آینده باید دولتی متفاوت با دولت‌های گذشته داشته باشیم و عمدتاً به برنامه‌های اقتصادی فرهنگی توجه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تدوین آئین‌نامه سند دریامحور بر اساس برنامه اقتصاد ملی تاکید کرد: مرکزیت‌گرایی اقتصاد ملی انحراف جدی در اقتصاد ملی ایران ایجاد کرد و اقتصاد دریا کمتر مورد توجه قرار گرفته و سیاست استعماری انگلیس است.

وی با تاکید بر اینکه طی سه چهار دهه اخیر باید بهترین ریل‌ها و جاده‌ها به سواحل ایجاد می‌شد که به‌عنوان زیرساخت تجاری قرار می‌گرفت افزود: توسعه حمل‌ونقل تجاری دریامحور یک ضرورت برای کشور است.

رضایی با بیان اهمیت سیاست دریامحور در بخش‌های تجارت دریایی و زیست‌فناوری تصریح کرد: استان ساحلی بوشهر می‌تواند نقش پیشگامان را خودش ایفا کند و این تحولات از نظر گسترش بنادر، خط ریلی و ارتباط با دیگر کشورها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پیشکرانه مطلوب ایران کشورهای حوزه خلیج فارس است و وضعیت پسکرانه خلیج فارس را چند برابر می‌کند افزود: ه بوشهر با استان‌های توانمند صنعتی اصفهان و فارس می‌تواند با خط ریلی وصل شود که باید عقب‌ماندگی تاریخی این استان جبران شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر توسعه اقتصاد بومی در سطح کشور تاکید کرد و ادامه داد: اقتصاد ملی و تخریب اقتصاد بومی از ۱۰۰ پیش بنا گذاشته شده است و دولت‌ها نتوانسته‌اند اقتصادهای بومی را تقویت و آباد کنند.

وی بیان کرد: شرایط بسیار حساسی در دهه پنجم انقلاب اسلامی دارایم و باید در این دهه اقتصاد بومی جایگزین اقتصاد ملی شود چراکه اقتصاد بومی تحت‌الشعاع اقتصاد ملی تضعیف شده است.

رضایی با تاکید بر تحقق ایجاد ایالت‌های اقتصادی تصریح کرد: ساختار ملی اقتصادی باید متحول شود و اقتصاد ملی نباید از طریق اقتصاد بومی آباد شود و باید اقتصادهای بومی از طریق اقتصاد ملی آباد شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار