رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش آمار بستری بیماران کرونایی خوزستان به یک هزار و ۷۱۵ نفر در ۲ روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰ 20 March 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش آمار بستری بیماران کرونایی خوزستان به یک هزار و ۷۱۵ نفر در ۲ روز گذشته خبر داد.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: ویروس موتاسیون یافته انگلیسی دوره نهفتگی کوتاهی دارد، تا یک هفته پیش آمار بیماران بستری در خوزستان یک هزار و ۶۵۰ نفر بود که نسبت به هفته های قبل ۱۳۰ نفر کاهش یافته بود اما به یکباره تعداد بیماران بستری افزایشی شد.

وی افزود: بیشترین بیمار بستری در استان طی هفته های گذشته یک هزار و ۷۷۰ نفر بود اما در ۲ روز گذشته با توجه به تردد مردم در بازار، میزان بستری ها مجددا روند مبتلایان افزایشی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مردم خواست از دید و بازدیدهای عید خودداری کرده و به صورت تلفنی جویای حال بزرگان و افراد مسن شوند.

افزایش ۲۱ درصدی میزان مسافرت ها در استان

وی خواستار کاهش تردد و مسافرت ها از سوی مردم شد و افزود: میزان مسافرت ها در خوزستان حدود ۲۱ درصد افزایش یافته که این موضوع باعث می شود وضعیت استان قرمزتر و ویروس به سایر شهرهای استان سرایت کند.

ابول نژادیان گفت: اگر دوست داریم کادر درمان فرصتی برای استراحت داشته باشد باید به فکر آنها باشیم. پرسنل درمان استان به صورت شبانه روزی حتی روز عید سر کار هستند لذا از مردم انتظار داریم به دید و بازدید نروند تا پیک بیماری مهار شود.

در حال حاضر هشت شهرستان خوزستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار