مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: سال گذشته ۳۴۶ میلی‌متر باران بارید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که ۳۲۳ میلی‌متر بود، کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 25 March 2021

 

مجتبی جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی هواشناسی اظهار داشت: درفصل بهار سال گذشته ۴۶.۷ میلی متر باران بارید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ که ۳۸.۶ میلی متر بوده است افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: در فصل تابستان، پاییز و زمستان سال گذشته به ترتیب ۲.۳، ۲۹.۱ و ۲۲ میلی متر بارش باران ثبت شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۰.۸، ۲۸.۶ و ۳۲.۱ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه روز جهانی هواشناسی بهترین فرصت برای بررسی وضعیت آب و هوایی است، خاطرنشان کرد: سازمان هواشناسی کشور همه ساله ۲۳ مارس مصادف با سوم یا چهارم فروردین را به عنوان روز جهانی هواشناسی برگزار می‌کند. امروز هواشناسی در جایگاه واقعی خود قرارگرفته است و با ارائه خدمات ثمر بخش جزء لاینفک زندگی مردم شده است.

وی تاکید کرد: تقریبا ۷۰ درصد از سطح زمین را اقیانوس فرا گرفته است که عمده ترین تعیین کننده در اقلیم و وضع هوا و موثر بر اقتصاد جهانی است.

جلالی ادامه داد: اقیانوس بیش از ۹۰ درصد گرمای به دام افتاده توسط گازهای گلخانه ای را ذخیره می کند. که این به طور قابل توجهی بر تغییرات اقلیم موثر است. گرمای اقیانوس در سطح ثبت رکورد قرار دارد و آب اسیدی تر می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بالاآمدن سطح دریا باعث شده ریسک خطرهایی مانند سیلاب های ساخلی توسط طوفان های شدید افزایش یابد، یادآور شد: مشاهدات، تحقیقات و خدمات اقیانوس بسیار حیاتی تر از گذشته است و روز جهانی هواشناسی اهمیت اقیانوس را در دنیایی که در آن زندگی می کنیم برجسته می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار