مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه بارش رحمت الهی موجب خوشحالی هم استانی ها به ویژه کشاورزان است گفت: در زمان حاضر هماهنگی خوبی با دستگاههای اجرایی، نظامی و با انسجام بخشی و تحت مدیریت استان برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی و ارائه خدمات حاصل شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 24 March 2021

 

صفی الله کرامتی در خصوص احتمال وقوع سیلاب در استان افزود: بر اساس اعلام مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو، بارش شدیدی برای چند استان از جمله زنجان پیش بینی شده، اما هواشناسی این موضوع را برای استان تایید نکرده است.

وی اضافه کرد: بخاطر اهمیت این موضوع، روز گذشته جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان با حضور اعضای ستاد، فرمانداران شهرستان ها بصورت ویدئو کنفرانس تشکیل و به موارد پیشگیرانه توجه شد.

این مسوول ادامه داد: طی این جلسه به پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی داخل رودخانه ها، مسیل های داخل روستاها و شهرها تاکید شد که خوشبختانه قبل از آغاز سال نو، اقداماتی خوبی در این خصوص انجام گرفت و در واقع می توان گفت، آمادگی برای مقابله با هر نوع حادثه ای وجود دارد.

وی اظهار داشت: آنچه که پیش بینی شده بود، آن نیست که بارش شدیدی در استان زنجان رخ دهد، چرا که با برگزاری ۲ جلسه در اداره کل هواشناسی زنجان این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گرفت که نتایج نیز موید همین مساله است.

این مسوول با بیان اینکه طبق پیش بینی ها امشب بارش حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری در برخی مناطق استان رخ خواهد داد، ادامه داد: با توجه به اینکه وزش باد شدید بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برخی مناطق استان که بصورت لحظه ای نیز تا ۱۰۰ کیلومتر می رسد، برخی نقاط استان را فرا می گیرد که هشدارهای لازم در این خصوص داده شده است.

کرامتی افزود: بیشترین وزش باد شدید در شهرستان های ماهنشان، ایجرود و خدابنده اعلام شده که در این راستا به متولیان مربوطه در خصوص جلوگیری از اتراق افراد در ساختمان های نیمه کاره دارای داربست و یا درختان و کهنسال تاکید شده، چرا که احتمال آسیب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا از رسانه های گروهی استان نیز انتظار بر این است که با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم طی امروز و فردا در خصوص وضعیت جوی نامساعد از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

گفتنی است مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو، بارش شدید برای چند استان از جمله زنجان پیش بینی کرده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار