سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت:محدودیت‌های کرونایی ادارات خوزستان در سال جدید نیز برقرار است و حضور کارکنان ادارات و بانک‌ها همانند سال قبل بوده و تغییر نمی‌کند.
کد خبر: ۹۵۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸ 25 March 2021

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار داشت: محدودیت‌های کرونایی در سال جدید همانند سال گذشته براساس رنگ‌بندی شهرهای استان اعمال می شود.

وی بیان کرد براساس مصوبه ستاد ملی کرونا حضور کارکنان ادارات در شهرهای قرمز به صورت یک سوم و در شهرهای نارنجی به صورت یک دوم است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان افزود: همانند اسفندماه سال گذشته به منظور کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ ادارات و ارگان های غیر ضروری در خوزستان تنها با ۱۰ درصد نیروی انسانی خود و مابقی ادارات با ۳۰ درصد نیروی انسانی اجازه فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ستاد مدیریت کرونای خوزستان هفتم فروردین ماه تشکیل جلسه می دهد لذا تصمیم نهایی در این رابطه روز شنبه آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

ابول نژادیان همچنین با اشاره به وضعیت اعمال محدودیت‌ها بر تردد خودروها بیان کرد: تردد خودروهای شخصی پس از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای قرمز همچنان ممنوع است و بنا بر مصوبات قبلی نیز ورود پلاک‌های غیر بومی به شهر قرمز و نارنجی و خروج پلاک های بومی از این شهرها ممنوع است.

وی تاکید کرد: در خصوص ساعات کاری ادارات و بانک‌ها نیز در صورت تصمیم جدید از طریق استانداری خوزستان اعلام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این که پیک سوم بیماری بسیار سنگین تر از پیک های اول و دوم بوده است توضیح داد: از ۲۵ نمونه ای که بررسی شد ۲۱ مورد آن کرونای نوع انگلیسی بود از این روز ضرورت دارد مردم خوزستان دقت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وی گفت: روند بروز بیماری در خوزستان از روز ۲۷ اسفندماه به بعد کاهشی شد و امیدوارم که دید و بازدیدهای عید و شلوغی بازارها مانع از این سیر کاهشی نشود اما در سه روز اخیر میزان مراجعه به بیمارستان ها نسبت به سه روز قبل، ۲۶ درصد افزایش یافته است. از این بابت نگران هستیم و امیدواریم بروز بیماری که اکنون روند کاهشی دارد به دنبال افزایش تعداد مراجعه کنندگان در خوزستان صعودی نشود.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار