رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: برای شروع عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در استان ،۲ هزار و۵۰۰دستگاه کمباین مهاجر آماده شده است.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 01 April 2021

خدارحم امیری زاده  افزود:بر اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته ، بخش مهمی از کمباین های مهاجر از استان فارس به خوزستان گسیل می‌شود تا در برداشت این ۲ محصول راهبردی مشارکت کنند.
وی گفت: برداشت گندم و دانه‌روغنی کلزا ، ابتدا در مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان شروع خواهد شد و سپس نوبت به دیگر مناطق مرکزی ، غربی و شرقی خوزستان می رسد.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان درادامه افزود: برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان به مدت ۲.۵ماه ادامه خواهد داشت ولی پیک برداشت این ۲ محصول حداکثر۴۰روز است.
وی گفت: ۱۱۰مرکز خرید گندم و کلزا در خوزستان توسط تعاون روستایی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در نظر گرفته شده است.
امیری زاده سطح زیرکشت گندم آبی و دیم در استان را ۵۸۰هزار هکتار و کلزا را ۷۷هزار هکتار بیان و پیش بینی کرد ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری خواهد شد.
وی گفت: امسال نیز خوزستان برای هشتمین سال متوالی در زمینه خرید گندم تضمینی رتبه نخست و دانه روغنی کلزا رتبه دوم کشوری را کسب خواهد کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه بزرگترین عملیات برداشت محصولات کشاورزی کشور از نیمه دوم فروردین ماه در استان با پیش بینی ۵.۵میلیون تن شروع خواهد شد از کشاورزان و بهره برداران بومی استان خواست در برداشت محصولات کشاورزری همراهی و مشارکت نزدیک داشته باشند تا برداشت محصولات با حداقل افت و دورریز انجام پذیرد.
استان خوزستان با سطح زیرکشت ۱.۳میلیون هکتار و تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی ، فراورده‌های لبنی وعسل و گیاهان دارویی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال جایگاه نخست کشوری را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار