رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از مهمترین علل افزایش روند بیماری در استان پایین بودن میزان مشارکت مردم در رعایت دقیق پروتکلها و همچنین باورهای غلط است که باید اصلاح شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 06 April 2021

 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از مهمترین علل افزایش روند بیماری در استان پایین بودن میزان مشارکت مردم در رعایت دقیق پروتکلها و همچنین باورهای غلط است که باید اصلاح شود.

دکتر سیدمحمد علوی سه شنبه در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد کرونا خوزستان در استانداری اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از بی‌تفاوتی‌ها و عادی‌انگاری‌ها به دلیل همین باورهای غلط است در صورتی که مردم باید احساس کنند به ماسک نیاز دارند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد موارد ابتلا به بیماری بر اثر دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدیدها است که در این زمینه باید میزان آگاهی مردم را افزایش دهیم تا از حضور در تجمع‌های خودداری کنند.

علوی با بیان اینکه ۱۰ درصد موارد ابتلا به بیماری، در مراسم عزا و عروسی‌ اتفاق می افتد گفت: هر زمان که تجمع بزرگی در استان شکل گیرد چند روز بعد پیک بیماری افزایشی می شود به عنوان مثال چندی پیش این موضوع در شهرستان شوش اتفاق افتاد و هرچه ما در کنترل بیماری تلاش کردیم با برگزاری یک مراسم عزاداری نقش برآب شد.

وی عنوان کرد: اولین کاری که باید دربندر امام (ره) انجام شود به خدمه کشتی‌های برزیلی اجازه پیاده شدن در بندر را ندهیم و اگر موارد مشکوکی شناسایی شد باید از آنها نمونه گیری شود تا نوع ویروس مشخص شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای اینکه جریان کرونا انگلیسی در استان شکل نگیرد، احتمال شیوع کرونا برزیلی را پیش از موعد مطرح کردیم تا مجددا گرفتار بیماری نشویم.

وی ادامه داد: کسانی که از طریق کشتی به ایران سفر کرده و قصد وارد شدن به کشور را دارند باید ۲ هفته در قرنطینه باشند همچنین کسانی که قصد ورود به کشتی را دارند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا صدمه نبیند.

علوی بیان کرد: خوزستان دارای مرزهای دریایی، زمینی و هوایی است که علاوه بر فرصت، تهدیدهایی به دنبال خواهد داشت؛ حتی اگر مرزها به صورت دقیق کنترل شوند باز هم نمی‌توان گفت که صددرصد از انتقال بیماری جلوگیری شده است.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار