مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:
مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران از روند صعودی کاربست دستگاه لوله مغزی سیار و انجام اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر و تکمیل چاه های نفتی از سوی این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 11 April 2021

مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران از روند صعودی کاربست دستگاه لوله مغزی سیار و انجام اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر و تکمیل چاه های نفتی از سوی این شرکت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران فرشید قاسمی روز یکشنبه (22 فروردین 1400) گفت: براساس درخواست های شرکت های متقاضی این روند از بهمن ماه گذشته آغاز و همچنان استمرار دارد.

وی افزود: در حالی که تعداد عملیات لوله مغزی سیار در سال گذشته در مجموع 215 مورد بوده است، 52 مورد آن در دو ماه بهمن و اسفند محقق گردید.
قاسمی اظهار کرد: ارائه خدمات فنی در بخش اسیدکاری گسترده نیز به همین منوال بوده و از مجموع 25 عملیات صورت گرفته 8 مورد مربوط به دوماه آخر سال است.

مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به بازنگری و تامین برخی تجهیزات کاربردی در راستای تقویت ناوگان این مدیریت، گفت: این خدمات شامل سیمان‌کاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته و حفاری با هوا و به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه می باشد.

وی ظرفیت‌های این مدیریت از نظر منابع انسانی متخصص و مجرب و تجهیزات و ماشین‌ آلات کاربردی در زمینه ارائه خدمات تخصصی یکپارچه فنی و مهندسی را یادآور شد و برای همکاری با شرکت‌ های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در این عرصه از جمله پروژهای حفاری طرح توسعه ۲۸ مخزن (طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت) اعلام آمادگی کرد.

لوله مغزی سیار Coiled tubing‎) ) از فناوری‌های مهم در حفاری چاه‌ های نفت و گاز است که جهت عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزینی برای دستگاه‌های حفاری تعمیراتی بشمار می‌رود.

عملیات اسیدکاری گسترده از متداول ‌‌ترین روش‌ ‌های اسیدکاری با هدف تحریک طبقات تولید کننده نفت و گاز و جریان یافتن این طبقات به‌‌ درون چاه انجام می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار