شهردار اهواز در جلسه نشست هم اندیشی شهردار و نمایندگان سمن های شهر که با حضور سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز و نمایندگان سمن ها و NGOهای سطح شهر برگزار شد، عنوان کرد: از آنجاییکه ذهنیت مدیران استان ذهنیتی صرفا دولتی است و وابسته به اعتبارات دولتی هستند و متاسفانه فرصتهای شهر و مشارکتهای مردمی را نمی بینند.
کد خبر: ۹۵۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 12 April 2021

شهردار اهواز در جلسه نشست هم اندیشی شهردار و نمایندگان سمن های شهر که با حضور سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز و نمایندگان سمن ها و NGOهای سطح شهر برگزار شد، عنوان کرد: از آنجاییکه ذهنیت مدیران استان ذهنیتی صرفا دولتی است و وابسته به اعتبارات دولتی هستند و متاسفانه فرصتهای شهر و مشارکتهای مردمی را نمی بینند.

وی تفاوت مدیران استان خوزستان را با مدیران سایر استانها در این نگرش دولتی عنوان کرد و گفت: ما در ۱۲۶ شاخص شهری در اهواز با چالش روبرو هستیم که ۴۰ شاخص آن نیز در مرحله بحرانی قرار دارند.

نوشادی ادامه داد: علیرغم مشکلات مالی، ما بیشتر از جذب اعتبار به ایجاد هم افزایی میان دستگاهها و صنایع با مجموعه شهرداری نیاز داریم زیرا ظرفیتهای زیادی در استان داریم که با بکارگیری آنها خودبخود بسیاری از چالش های استان حل خواهد شد.

وی افزود: همه ما در بوجود آمدن چالش ها در شهر به نوعی مقصریم اما این چالش ها به گونه ای نیست که لاینحل باشد مانند مسئله سایت صفیره که با همکاری شرکت نفت، دادگستری، استانداری و شرکت توسعه نیشکر در حال رفع مشکلات آن هستیم و یا معضل سگهای بلاصاحب که با لطف شرکت مناطق نفتخیز جنوب زمینی به مساحت ۵۰۰۰ هکتار به این امر اختصاص دادیم.

شهردار اهواز ادامه داد: هیچ شهری در کشور فقط با عوارض و بهای خدمات ساخته نشده و بیشتر توسعه شهرها حاصل سرمایه گذاری و مشارکت است.

این مقام مسئول چهار خواسته اولیه شهروندان را ابتدا لکه گیری معابر، نظافت شهر، جمع آوری نخاله ها و ساماندهی سگهای بلاصاحب عنوان کرد و گفت: ما در هر چهار مورد در حال کاریم و عملیات انجام این موارد در حال اجراست و باید بدانیم تازمانی که یک شهرداری هزینه هایش را با خواست مردم منطبق نکند به رضایتمندی نمی رسد.

نوشادی اظهار کرد: قانون شهری باید به روز شود زیرا در زمان تصویب این قانون مولفه هایی مانند محیط زیست ، ترافیک، مشارکتها و .... وجود نداشت.

وی در خصوص تنوع کاشت گونه های گیاهی مختلف در شهر عنوان کرد: نخلهایی که جدیدا در شهر کاشته شده ۱۴۰۰ نخل اهداشده توسط یک خیر به شهرداری اهواز است و بنده هم دستور کاشت گونه های متنوع گیاهی را به سازمان پارکها و فضای سبز داده ام.

نوشادی در خصوص پارک شهروند گفت: در صورتی که NGO ها پروپوزالی در خصوص نحوه نگهداری از فضای سبز این پارک ارائه دهند بنده نگهداری از فضای سبز این پارک را به ان جی اوها واگذار می کنم.

وی ایجاد نهالستان سلام در سطح مناطق مختلف را یکی از اولویت های کاری برشمرد و تصریح کرد. نباید نهال ها را از خارج استان خریداری کنیم. بلکه باید از ظرفیت های درون استان استفاده کنیم. طراحی فضای سبز باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی از راه اندازی 2 محل در شرق و غرب اهواز جهت نگهداری سگ های بلا صاحب خبر داد و افزود.: در این زمینه از NGO ها کمک خواهیم گرفت.

نوشادی همچنین بر لزوم حمایت از NGO ها و نهادهایی که مبتني بر مشارکت مردمی هستند تاکید کرد و گفت: آماده همکاری با نهادهای مردم نهاد هستیم. همچنین در باید خیرین محلات سطح شهر جهت همکاری و احداث امور مختلف از جمله زمین ورزشی شناسایی شوند. خیرین باید نسبت به شهر احساس تعلق داشته باشند و در ساختن شهر به ما کمک کننند.

وی همچنین بر مناسب سازی خیابان ها و معابر سطح شهر جهت استفاده معلولین تاکید کرد.

شهردار اهواز گفت: بافت تاریخی شهر اهواز باید توسط معاونت شهرسازی لیست شود تا کسی اقدام به تخریب آنها نکند.

وي با ذکر این نکته که اهواز برخی شاخص ها را ندارد افزود: ما در اهواز موزه نداریم. با توجه به شرایط اقلیمی اهواز و گرمای هوا تفریحات آبی نداریم که در این زمینه هم باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

نوشادی ادامه داد : شهردار، منتخب غیر مستقیم مردم است که باید انتقاد پذیر و پاسخگو باشد. من در چارچوب قانون حرکت می کنم. قانون چه خوب چه بد باید اجرا شود. طبق قانون شهردار باید ساکن شهری باشد که در آن کار می کند به این دلیل که مشکلات شهر را لمس و رفع کند.

در این جلسه همچنین نماینده NGO ها نیز ارتقاء فرهنگ شهر نشینی و مشارکت شهروندان با سازمان های مردم نهاد را حائز اهمیت دانست و گفت : در برخی زمینه ها ما با شهرداری دارای اشتراکاتی هستیم که که باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود : ما در بحث صرفه جویی در بودجه و هزینه و باز آفرینی شهری و بافت فرسوده می توانیم با شهرداری همکاری کنیم.

وی گفت : ما برای خلق آثار آمده ایم نه خلق آمار. دوست داریم اثری از خود به جا بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار