معاون خدمات شهری شهردار اهواز با اشاره به جانمایی ۲ نقطه برای ساماندهی دستفروشان، گفت: طرح جابه‌جایی دستفروشان هسته مرکزی این شهر در حال برنامه‌ریزی است و هنوز به تصویب نرسیده است.
کد خبر: ۹۵۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ 14 April 2021

مهدی مرادحسینی  بیان کرد: طرح شهرداری اهواز برای ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر که پیش از این ارایه شده، قرار است در فرمانداری اهواز بررسی و تصویب شود اما این نشست هنوز برگزار نشده است.

وی افزود: جابه‌جایی دستفروشان به دلیل نارضایتی شهروندان و اعتراض کسبه بازار مرکزی انجام می‌شود و بر اساس این طرح، بناست دستفروشان مرکز شهر اهواز به پارک‎های غدیر و ربیع منتقل شوند.

مرادحسینی اضافه کرد: اساس کار شهرداری ساماندهی دستفروشان است، نه حذف آنها، زیرا معتقدیم که آنها آسیب‌پذیر هستند. ما با افرادی که برای معیشت خود دستفروشی می‌کنند، مشکلی نداریم و بنابراین محل‌هایی به عنوان بازارچه‌های دستفروشی برای استقرار آنها درنظر گرفتیم.

وی ادامه داد: جانمایی بازارچه‌های دستفروشی شاخص‌های خاص خود را دارد و هر محلی مناسب این کار نیست.

مرادحسینی همچنین گفت: برای ساماندهی و استقرار وانت‌بارها و بساطی‌ها در سطح شهر اهواز نیز در حال بررسی هستیم تا آنها را به محل مناسبی منتقل کنیم.

بر اساس این گزارش، عالمی نیسی فرماندار اهواز پیش از این در نشست بررسی پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا، در استانداری خوزستان، از برگزاری جلسه شورای تامین اهواز برای ساماندهی دستفروشان خبر داده و گفته بود که جابه‌جایی دستفروشان هسته مرکزی اهواز در روز یکشنبه هفته آینده اجرایی می‌شود.

ساماندهی دستفروشان در اهواز همیشه یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده است. کارشناسان مسایل شهری و اجتماعی اما دستفروشی را یک واقعیت ریشه‌دار، ناشی از تضاد طبقاتی و خشونت اجتماعی می‌دانند.

در یکی از موارد، در تاریخ جمعه ۱۲ دی ۹۹، ماموران شهرداری اهواز، حدود ساعت ۴ بامداد به بازارچه دستفروشی خیابان کارگر شرقی، هجوم آورده و به وسیله لودر بساط و اجناس آنها را از بین بردند. این رویداد در حالی رخ داد که گفته شد اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و شهردار منطقه ۴ نیز از آن بی‌اطلاع بودند.

در سال ۹۵ نیز طرح ساماندهی و جابه‌جایی حدود ۲ هزار نفر دستفروش هسته مرکزی شهر اهواز به پارک ربیع، مطرح شده بود که با بازگشت آنها به بازار مرکز شهر، این طرح در عمل شکست خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار