رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تغییر وضعیت شهرستان‌های اهواز و آبادان به رنگ سیاه کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 16 April 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بر اساس رنگ‌بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان های اهواز و آبادان با عبور از وضعیت قرمز با رنگ سیاه کرونایی در استان خوزستان شناخته شدند.

وی با بیان اینکه ملاک رنگ‌بندی بر اساس شاخص‌های خطر است افزود: ملاک رنگ سیاه که به تازگی از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده، شاخص بالای ١٢ نفر به ازای هر ١٠٠ هزار نفر بستری است که شامل بیماران مثبت قطعی و محتمل می‌ باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بار مراجعه به مراکز درمانی آبادان و آمار بستری در این شهرستان از روز اول موج سوم کرونا تاکنون همچنان زیاد است اما با این وجود وضعیت شهرهای خرمشهر و شادگان به خوبی کنترل شده است.

وی به وضعیت شهرستان ایذه اشاره کرد و افزود: بخش کرونای بیمارستان شهدای ایذه همراه با دیگر بخش‌های کرونایی استان خوزستان در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

ابول نژادیان گفت: وضعیت شهرستان اهواز به لحاظ تعداد بیماران مثبت قطعی، در روزهای اخیر تقریبا ثابت است اما آمار بیماران محتمل در اهواز افزایشی است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر بیشترین آمار مبتلایان را در شهرهای شمالی و شرقی خوزستان داشتیم افزود: شهرستان های دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر در شمال و شهرستان های بهبهان و امیدیه در شرق استان، بیشترین درگیری با کرونا را دارند.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت سیاه، ۱۴ شهرستان قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار