عملیات افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید برج های جذب واحد پارازایلن شرکت پتروشیی بوعلی سینا در غیاب شرکت خارجی صاحب لیسانس به بهانه تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور، به دست متخصصین داخلی انجام شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 17 April 2021

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اعلام این خبر گفت: پروژه برج های جذب در سه فاز انجام پذیرفت که در فاز یک، آماده سازی برج های جذب، تخلیه ایمن حلال و بازیابی انجام شد.

امید عازمیان تصریح کرد: این مرحله با توجه به وضعیت مجتمع، از نظر شرکت خارجی غیر قابل انجام اعلام شده بود که با ابتکار متخصصین داخل مجتمع و بهره گیری از دانش فنی متخصصین پرورش یافته در مجتمع پس از تشکیل کارگروه های تخصصی و عملیاتی آغاز گردید.

وی افزود: در فاز دوم پروژه با حضور شرکت های داخلی، عملیات بهینه سازی انجام و با تغییرات اعمال شده، ظرفیت تولید واحد تا ۲۰ درصد افزایش یافت که با آغاز تولید محقق خواهد شد.
مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در تشریح فاز سوم پروژه اظهار داشت: در این عملیات حدود ۹۳۰ تن مولکولارسیو مستعمل تخلیه و حدود ۹۷۵ تن مولکولارسیو جدید توسط شرکت ایرانی بارگیری شد.

عازمیان با تاکید بر انجام تمامی مراحل به دست متخصصین داخل کشور تشریح کرد: تا پیش از این پروژه، عملیات های مشابه با هزینه های بالا و به صورت ارزی توسط شرکت های خارجی انجام می شد که با اعمال تحریم های ظالمانه، طرف های خارجی از همکاری سر باز زدند و این موضوع باعث شد تا با بهره گیری از توان متخصصین داخل مجتمع و شرکت های ایرانی، برای نخستین بار در کشور این پروژه را به پایان رسانیم که علاوه بربی اثر کردن تحریم ها باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور شد.

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در پایان افزود: با اجرای این پروژه توان تولید محصول پارازایلن مجتمع از ۱۰۰۰ تن در روز به ۱۲۰۰ تن در افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار