مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت:احکام جدید حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستانی با اعمال طرح همسان سازی ، تا ۲ هفته آینده صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 27 April 2021

سیدمحمد مرعشی به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:فرآیند جدید پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستانی که در حال تست بر روی احکام سطوح مختلف دریافتی است به صورت آزمایشی به اجرا درآمده و حداکثر ۱۴روز دیگر احکام جدید صادر و مابه التفاوت حکم در پرداخت حقوق اردیبهشت ۱۴۰۰ لحاظ خواهد شد.
وی گفت:آنچه در اسفند ۱۳۹۸ با ۲مرحله همسان سازی و افزایش سنواتی در سال ۱۳۹۹ برای بازنشستگان صندوق کشوری صورت گرفت افزایش ۱۳۰درصدی حقوق دریافتی در فروردین ۱۴۰۰ بود به همین دلیل قرار شد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند آنان افزایش پیدا کند و ما به التفاوت حقوق جبران شود.
مرعشی ادامه داد: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۵۰هزار میلیارد ریال در فروردین امسال پرداخت شده در حالی که در سال ۱۳۹۸ مجموع پرداختی حقوق بازنشستگان ۶۶هزار میلیارد ریال در ماه بود.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه با متناسب سازی انجام شده و همچنین افزایش سنواتی ، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ۱۳۰درصد در فروردین امسال نسبت به اسفند ۱۳۹۸ رشد داشته است افزود: به عنوان مثال فردی که با ۳۰سال سابقه کار و حداقل پرداختی بیمه در اسفند ۱۳۹۸ حدود ۱۶میلیون ریال دریافتی داشته در فروردین ۱۴۰۰ به ۴۲ تا ۴۳میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
وی پیش بینی کرد رضایت مندی و اقناع سازی ۹۰درصد جامعه هدف با افزایش مرحله دوم طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به دست آید.

۸۹۰هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشور
مرعشی گفت:با پیگیری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و نگاه مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، پرداخت ۸۹۰هزار میلیارد ریال در قالب بند ، "و" تبصره بودجه ۱۴۰۰ بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید تا از این رهگذر سازمان متبوع بتواند طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را در امسال اجرایی کند.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر این مصوبه مجلس شورای اسلامی ، بدون دریافت هیچ گونه مبلغی برای تسریع در اجرای طرح همسان سازی بازنشستگان و مستمری بگیران ، کار صدور احکام جامعه هدف را شروع و برای نخستین بار افزایش سالانه مستمری ها در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را به همراه مبالغ مربوط به همسان سازی در فروردین امسال پرداخت کرد و باعث رفع تبعیض درسطح حقوق مستمری بگیران سازمان با سایر صندوق‌ها شد.
مرعشی با اشاره به بررسی سوابق و اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت:پس از افزایش حقوق مستمری بگیران در فروردین ۱۳۹۹ ، سازمان تامین اجتماعی در مرداد ۱۳۹۹ به پشتوانه
۳۲۰هزار میلیارد ریال وصول مطالبات از دولت ، متناسب سازی حقوق مستمری بگیران این سازمان را اجرا و احکام جدید آنان را صادر و پرداختی ها براساس احکام جدید صورت گرفت که مجموع این افزایش ها نسبت به اسفند ۱۳۹۸ حدود ۴۹درصد بود.
وی گفت: در مهر ۱۳۹۹ صندوق های بازنشستگی کشوری پس از افزایش حقوق ابتدای سال ۱۳۹۹ دوباره همسان سازی حقوق در خصوص مستمری بگیران زیرپوشش خود را اجرایی کرد که باعث ایجاد اختلاف فاحش در سطح حقوق مستمری بگیران ۲ صندوق شد.
مرعشی در ادامه افزود:همسان سازی انجام شده توسط سازمان تامین اجتماعی نه تنها موجبات رضایت جامعه هدف را فراهم نیاورد بلکه باعث شکل گیری اعتراض ها وتجمع هایی به صورت مستمر در مراکز تامین اجتماعی، استانداری‌ها و مجلس شورای اسلامی برای طرح مطالبات خود و رفع تبعیض ایجاد شده گردید.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: گرانی‌های اخیر و کاهش قدرت خرید جامعه هدف تامین اجتماعی سبب شد شیرینی افزایش حقوق بازنشستگان به چشم نیاید و بازنشستگان همچنان خواستار افزایش حقوق دریافتی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار