فرماندار اهواز گفت: صلاحیت ۶۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای شهر در اهواز و الهایی تایید و ۸۳ نفر از داوطلبان از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 28 April 2021

جمال عالمی نیسی افزود: صلاحیت ۸۳ نفر از داوطلبان شورای شهر در اهواز و الهایی به دلیل نقص مدارک و عدم صلاحیت، از سوی هیات نظارت شهرستان رد شده‌ که ۸۰ نفر مربوط به داوطلبان اهواز و سه نفر مربوط به داوطلبان الهایی است.

وی ادامه داد: ۶۱۸ نفر از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز مربوط به اهواز و ۱۳ نفر مربوط به الهایی است.

رییس حوزه انتخابیه اهواز مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات شورای شهر در این حوزه انتخابیه را ۷۶۷ نفر عنوان و بیان کرد: ۷۴۵ نفر از این افراد مربوط به اهواز و ۲۲ نفر مربوط به الهایی هستند.

وی افزود: ۲۵ نفر از داوطلبان انصراف داده‌اند که ۲۳ نفر مربوط به اهواز و ۲ نفر مربوط به شهر الهایی هستند.

عالمی نیسی گفت: ۲۴ نفر از ۲۸ داوطلبی که در هیات اجرایی رد صلاحیت شده‌اند مربوط به اهواز و چهار نفر مربوط به الهایی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه تایید یا رد صلاحیت داوطلبان امروز هشتم اردیبهشت به صورت کتبی از سوی فرمانداری به داوطلبان ابلاغ می‌شود، افزود: داوطلبان ردصلاحیت شده درصورت اعتراض می‌توانند از فردا ۹ اردیبهشت به مدت چهار روز به هیات نظارت استان واقع در امانیه، مقابل سازمان انتقال خون، کوچه جنب کمیته امداد مراجعه کنند.

براساس گزارش فرمانداری اهواز، ۷۶۱ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ۲ حوزه شهری در این شهرستان ثبت نام کردند که ۷۳۹ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز و ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر الهایی بوده است. از میان این داوطلبان، ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند.

به گفته رزمی دبیر ستاد انتخابات خوزستان، چهار هزار و ۴۶۵ نفر داوطلب انتخابات شورای شهر در خوزستان شدند که ۶۴۳ نفر از آنها زن هستند. سه هزار و ۹۵۷ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر معادل ۹۰ درصد از داوطلبان، در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهای محل برگزاری انتخابات اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار