رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: اختلاف خونین بین ۲ طایفه در خوزستان که به کشته شدن ۹ نفر منجر شده بود، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر به صلح و سازش ختم شد.
کد خبر: ۹۶۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 04 May 2021

علیرضا باوی اظهارداشت: در ۱۶ فروردین امسال فردی به دلیل اختلاف خانوادگی بین ۲ طایفه در منطقه اهواز و بخش رغیوه، پنج نفر از بستگان خود و چهار نفر از بستگان همسرش را به وسیله سلاح گرم به قتل رساند.

به گفته وی، این فرد پس مدتی نیز به زندگی خود پایان داد.

معاون قضایی دادگستری خوزستان ادامه داد: این حادثه باعث ایجاد اختلاف شدید بین این ۲ طایفه گردیده بود اما به واسطه تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر بین آنها صلح و سازش برقرار شد.

باوی افزود: با توجه به عمق حادثه بلافاصله جهت ایجاد آرامش و از بین رفتن کدورت ها و اختلافات پیش آمده بین این ۲ طایفه با حضور بزرگان و سران طرفین و تعدادی از اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز نشستی برگزار و پس از ساعت ها گفت‌وگو، زمینه برای صلح و سازش این ۲ طایفه فراهم شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر و همچنین سران، بزرگان و ریش سفیدان طرفین در حل و فصل این موضوع خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در نشستی با حضور تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز و شهرستان باوی ، بزرگان ، سران عشایر ، ریش سفیدان و معتمدین این ۲ طایفه با اعلام رضایت از یک‌دیگر و بستن رایه العباس در حضور جمع هم قسم شدند که اختلافات پیش آمده را تبدیل به دوستی و برادری کنند و زندگی صلح آمیزی در کنار هم داشته باشند.

باوی وجود شورای حل اختلاف و همکاری بزرگان ، معتمدان و ریش سفیدان را از عوامل مهم در برقراری صلح و سازش و مختومه شدن پرونده های اختلافات در این استان عنوان کرد و گفت:ایجاد امنیت و پرهیز از اختلاف در میان طوایف تاثیر بسزایی در توسعه، عمران و آبادانی منطقه خواهد داشت و بزرگان ، معتمدان و ریش سفیدان طوایف باید در این زمینه بیش از دیگران تلاش کنند.

گفتنی است به دلیل اینکه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در میان عشایر عرب خوزستان جایگاه خاصی دارد و آنان برای پاسداشت وفاداری های این حضرت به امام حسین (ع) رسم گره زدن رایه العباس را به عنوان یک سنت برای حل و فصل منازعات ، جلوگیری از خونریزی و صلح دوستی، حضرت ابوالفضل العباس (ع) را واسطه قرار می دهند و تاکنون بسیاری از مشکلات به واسطه نام مقدس قمر بنی هاشم پایان یافته است.

برچسب ها: علیرضا باوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار