مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از برگزاری نشست هم اندیشی و هماهنگی درخصوص تامین آب کشت های دائم و سالیانه شبکه های تحت پوشش آبیاری مارون خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 05 May 2021

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از برگزاری نشست هم اندیشی و هماهنگی درخصوص تامین آب کشت های دائم و سالیانه شبکه های تحت پوشش آبیاری مارون خبر داد.

نشست هم اندیشی درخصوص تامین آب کشت های دائم و سالیانه شبکه های تحت پوشش آبیاری مارون برگزار شد
الماس سنایی گفت: به منظور تشریح وضعیت آب، چالش ها و مشکلات پیش روی در کشت تابستانه شهرستان بهبهان، جلسه ای با حضور نماینده مردم شریف شهرستان بهبهان و آغاجری در مجلس شورای اسلامی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، مدیرامورآب ناحیه شرق خوزستان، نماینده مدیریت اداره جهاد کشاورزی شهرستان، انجمن صنفی و نمایندگان کشاورزان شهرستان بهبهان در هتل مارون برگزار شد.

وی با اشاره به تغییر الگوی بارش کشور در فصل های پاییز و زمستان 99 و روند کاهشی بارش ها در فصل زمستان در حوضه مارون، گزارشی از مقایسه میانگین بارندگی در نقاط مختلف ایران، مقایسه آمار بارندگی نسبت به سال قبل تاکنون، مقایسه حجم مخزن سد مارون در دو سال اخیر، برنامه ریزی برداشت آب، مشکلات تامین آب و چالش های پیش روی تامین آب کشاورزی را ارائه کرد.

وی همکاری و مشارکت کشاورزان را در فراهم کردن زمینه تغییر روش آبیاری مزارع، ضروری دانست و تصریح کرد: در صورت تعامل و همکاری کشاورزان با یکدیگرو همچنین با شرکت، مطمئناً جریان توزیع آب عادلانه و مناسب تر خواهد بود و در اجرای برنامه زمانبندی آبیاری و توزیع ساعتی آب منظم تر عمل کرده و تنش اجتماعی و چالش منطقه ای در زمینه توزیع آب را در هیچ شبکه ای مشاهده نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مارون افزود : با توجه به بحران آب و استمرار شرایط خشکسالی و به تبع آن کاهش منابع آبی، براساس مصوبات ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص چگونگی تامین آب فصل تابستان در حوضه مارون اقدامات لازم به عمل می آید.

سنایی با بیان اینکه به دلیل بارش کم باران، محدودیت هایی مربوط به تأمین آب کشاورزی در حوضه های مارون به وجود می آید، از همه مسئولان حاضر در جلسه خواست جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات و کاهش تنش آبی در منطقه نسبت به استفاده بهینه از منابع آبی در دسترس، تلاش و کوشش بیشتری انجام دهند.

در ادامه، اعضای جلسه وضعیت تامین آب اراضی زیر شبکه آبیاری مارون و کشت های زارعی در سطح شبکه را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار