پلیس راهور خوزستان گفت: آمار تصادف در ۹ شهرستان کارون، مسجد سلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، شوش، شوشتر، هفتکل و اهواز در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 05 May 2021

پلیس راهور خوزستان گفت: آمار تصادف در ۹ شهرستان کارون، مسجد سلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، شوش، شوشتر، هفتکل و اهواز در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ افزایش داشته است.

سرهنگ منصور جمشیدی  در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات خوزستان در سراسری استانداری بیان کرد: آمار تصادفات در سال ۹۹ در ۱۱ شهرستان خوزستان کاهشی بود اما آمار تصادفات جرحی در شهرستان‌های کارون، مسجد سلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، باغملک، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، هفتکل و اهواز افزایش بوده است.

وی افزود: برای کاهش و کنترل تصادفات در استان باید سرعت رانندگی را کنترل و کاهش داد.

شناسایی ۱۶۴ نقطه حادثه خیز در خوزستان

سرهنگ جمشیدی بیان کرد: ۱۶۴ نقطه حادثه خیز در شهرهای مختلف خوزستان که بیشترین میزان تصادفات در این نقاط رخ می‌دهد شناسایی شده است.

وی گفت: همچنین ۱۲۰ نقطه در مسیرهای برون شهری خوزستان به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده است.

پلیس راهور خوزستان ادامه داد: پژوهش‌های زیادی توسط پلیس راهور برای کاهش تصادفات در خوزستان انجام گرفت اما متاسفانه هیچکدام از برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه برای بهبود شرایط و کنترل تصادفات انجام نگرفت.

سرهنگ جمشیدی بیان کرد: بیشترین آمار تصادفات عابران پیاده در افراد بالای ۵۰ سال و در زمان‌های اواسط ظهر و اواخر شب است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که در جاده‌های خوزستان وجود دارد نبود استراحتگاهی برای رانندگان کامیون است، افزود: در ورودی های شهرهای مختلف خوزستان زمین خالی زیادی هست که مسوولان مربوطه می‌توانند این مکان‌ها را برای توقفگاه و استراحتگاه رانندگان کامیون آماده کنند، این کار می‌تواند در کاهش تصادفات بسیار اثر گذار باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با بیان اینکه ۲ معضل بزرگ در بحث تصادفات در خوزستان وجود دارد بیان کرد: تردد خودروهای شوتی در جاده‌های استان با سرعت بسیار بالا و رفتارهای نادرست نه تنها باعث به خطر انداختن جان مردم و وقوع تصادف می‌شود بلکه باعث بدآموزی درنحوه رانندگی است.

دکتر علی خدادادی، سرقت تابلوها و تجهیزات راهنمایی و رانندگی را از دیگر معضلات خوزستان بیان کرد و گفت: سرقت تجهیزات راهنمایی و رانندگی در جاده‌های خوزستان که بیشتر مسلحانه انجام می‌شود ، باعث اختلال در رانندگی در سطح جاده‌ها می شوند.

نیاز به نصب ۱۰۶ دوربین در جاده‌های اصلی خوزستان برای کنترل تصادف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیز بیان کرد: در جاده‌های اصلی خوزستان که بیشترین میزان خطر و تصادف در این نقاط رخ می‌دهد باید دوربین کنترل سرعت و تخلف نصب شود تا سرعت در این نقاط کنترل و از وقوع تصادف تا حد زیادی جلوگیری شود.

غلامعباس بهرامی نیا گفت: برآورد شده ۱۰۶ دوربین باید در جاده‌های اصلی خوزستان نصب شود که تاکنون ۷۵ دوربین نصب شده و ۳۱ دوربین دیگر نیز به زودی نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار