مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از برگزاری دومین مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری در کلانشهر اهواز با هدف الگوسازی در مصرف بهینه برق برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 06 May 2021

حسن کریمی در حاشیه برگزاری مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری در کلانشهر اهواز که امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مانور در شهرستان‌های حمیدیه، اهواز، باوی و کارون برگزار شد زیرا اگر الگوی مصرف در ادارات شهرستان اهواز و حومه رعایت شود، امکان صرفه‌جویی تا ۲۰۰ مگاوات در پیک مصرف تابستان را خواهیم داشت که میزان قابل توجه و موثری در پایداری شبکه برق است.

 وی افزود: در مرکز پایش انرژی ساختمان شماره ۲ اهواز حدود ۱۲ هزار کنتور هوشمند شامل تمام ادارات، پمپ‌های کشاورزی، مشترکین صنعتی و مهم اهواز و حومه رصد می‌شوند. این کنتورهای هوشمند به صورت آنلاین مصرف برق را نشان می‌دهندو از این طریق می‌توانیم به میزان مصرف برق هر اداره در ساعت ۱۱ صبح و پس از آن دسترسی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: انتظار داریم ادارات پس از آغاز زمان مانور در ساعت ۱۱ صبح به میزان ۵۰ درصد و در ساعت ۱۳:۳۰ مصرف برق خود را به میزان ۹۰ درصد کاهش دهند و همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند.

کریمی افزود: این مانور، پیش‌زمینهای برای مصرف بهینه برق در فصل گرما است؛ از ۲۰ خرداد تا ۱۰ مردادماه معمولا پیک تابستانه را در خوزستان شاهد هستیم و این مانور، تمرینی برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل مصرف برق است.

وی عنوان کرد: پیک مصرف برق اهواز در تابستان ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که از این میزان ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات آن مربوط به مصرف دستگاه‌های سرمایشی است و اگر شهروندان هر کدام یک دستگاه از کولرهای منزل خود را خاموش کنند، تاثیر بسیار مثبتی در پایداری شبکه برق خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به "مانور طرح تابش" در کلانشهر اهواز ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون حدود ۸۰ مانور در خصوص اقدامات پیشگیرانه یا طرح فراگیر دسته جمعی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، دومین مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در کلانشهر اهواز و حومه پیش از ظهر امروز در مرکز دیسپاچینگ توزیع نیروی برق اهواز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار