مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه هایتک در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه، از ارائه خدمات درون و برون سازمانی در آزمایشگاه دانشگاه چمران خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 08 May 2021

یوسف تمثیلیان با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه هایتک در آزمایشگاه مرکزی، اظهار کرد: این دستگاه میکروسکوپ الکترونی یک دستگاه هایتک است که در کل دنیا تعداد محدودی تولیدکننده دارد. دستگاه در واقع نوعی میکروسکوپ است که چشم مسلح پژوهشگر به حساب می‌آید و برای بررسی سطح یا ماده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این دستگاه در آزمایشگاه مرکزی مستقر شده است‎؛ در این آزمایشگاه چندین دستگاه هایتک برای شناسایی مواد مختلف مستقر شده‌اند و برخی دیگر از دستگاه‌های تخصصی نیز در آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها هستند. از این آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات درون و برون سازمانی استفاده می‌شود.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این دستگاه علاوه بر استفاده در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان سراسر کشور، نیاز بسیاری از صنایع استان و کشور از جمله صنایع فولاد، نیشکر، پتروشیمی، پالایشگاه، داروسازی و پزشکی را در بررسی‌های نانومتریک محصولات، آنالیز قطعات و مواد شیمیایی مرتفع می‌کند.

تمثیلیان در پایان گفت: از میکروسکوپ الکترونی برای آنالیز نمونه‌های موجود در حوزه فناوری نانو، دریافت تصاویر با کیفیت و با بزرگ‌نمایی میکرومتر و نانومتر و همچنین آنالیز عنصری نقطه‌ای مواد استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار