دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در وبینار دهیاران با تاکید بر ضرورت واگذاری اختیارات به مردم، بر حمایت از چهل هزار دهیار در سراسر کشور تاکید کرد
کد خبر: ۹۶۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 21 May 2021

دکتر محسن رضایی در وبینار دهیاران سراسر کشور گفت: از دست اندرکاران برگزاری این وبینار تشکر می کنم که فرصتی را فراهم آوردند تا در مورد ضرورت و ابعاد توسعه روستایی و نقش و وظیفه دهیاران در بالندگی و شکوفایی روستا گفتگو کنیم.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: در دولت آینده، ایده واگذاری اختیارات از دولت به مردم را دنبال خواهم کرد؛ چه در شکل ایالت های اقتصادی و چه در مدل مدیریت های محلی. دهیاران هم می توانند با مشارکت واقعی مردم روستا، مدیریت اقتصادی روستا را مدیریت کنند. یعنی دهیاران می توانند در هر روستا، با کمک و مشارکت واقعی مردم همان روستا، اولاً محصولات کشاورزی، دامی و خدماتی روستا را، از تولید تا انبارداری و فروش مدیریت کنند. با این کار، دست واسطه هایی را که محصولات کشاورزی را ارزان می خرند و در شهرها چند برابر می فروشند، کوتاه خواهیم‌ کرد.

وی افزود: دهیاران و همه فعالان مدیریت محلی در روستاهای کشور، نیاز به درآمد پایدار، تامین آتیه و امنیت شغلی دارند و نباید از تجربه دهیاران به آسانی گذشت و باید از آن استفاده کرد. لازمه این کار این است که چهل هزار دهیار حمایت شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دولت ما تامین چهل هزار سکونتگاهی که محل کار و جلسه دهیاران و نمایشگاه محصولات روستایی باشد، کاملاً امکان پذیر است ما با یکپارچگی اختیارات، توسعه روستایی را متحول می کنیم. جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، وزرات کشور و وزارت راه و وزارت تعاون باید فعالیت های خود را در ارتباط با هم و با همکاری دهیاران و با نظارت مردم پیگیری کنند.

دکتر رضایی پس از شنیدن مشکلات و دغدغه های دهیاران درباره ضرورت تحول در مدیریت اجرایی کلان کشور، با قدردانی از حمایت دهیاران از برنامه هایش در حوزه توسعه روستایی، گفت: از پیشنهادات خوب شما و مسائل و پیشنهادهایی که در جلسات کارشناسی قبلی ارایه کردید، در تدوین برنامه هایم جهت تشکیل "دولت اقدام و تحول" استفاده کرده ام و امیدوارم با رای ملت ایران و کمک شما بتوانم این برنامه ها را اجرا کنم و تحول مثبتی در مسیر خدمت رسانی به مردم ایجاد کنم.

برچسب ها: دکتر محسن رضایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار