مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: مستمری خانواده‌های زیرحمایت این کمیته در خوزستان، امسال به طور میانگین ۷۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۶۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 30 May 2021

جمال شیبه بیان کرد: با پیگیری ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تخصیص بودجه از محل تبصره ۱۴ ، افزایش ۷۰ درصدی مستمری خانواده‌های زیرحمایت این نهاد به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و اجرایی شد.
وی گفت: تفاوت پرداختی مستمری فروردین و اردیبهشت مددجویان نیز پس از تامین اعتبار پرداخت شد.
شیبه، با تشریح ارقام مستمری پرداختی به خانواده‌های زیرحمایت بیان کرد: خانواده مددجوی تک نفره پارسال مبلغ یک میلیون و ۹۸۰ هزار ریال مستمری دریافت می‌کرد که این رقم امسال به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسید.

وی گفت: همچنین رقم پرداختی برای خانواده ۲ نفره از سه میلیون و ۳۳۱ هزار ریال به پنج مبلیون ریال و برای خانواده سه نفره از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به هفت میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خوزاستان ادامه داد: مستمری خانواده چهار نفره نیز به ۹ میلیون ریال و خانواده پنج نفر به بالا نیز به ۱۱ میلیون ریال رسیده است.
وی گفت: با عنایت به تاکید رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر تلاش در جهت بهبود معیشت مردم، با پیش‌بینی‌ اعتبار لازم در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مستمری مددجویان زیرحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعمال رشد متوسط ۷۰ درصد نسبت به پارسال عملیاتی شد و گام مثبت دیگری در راستای کاهش فقر و بهبود معیشت خانوارهای دهک‌های پایین کشور برداشته شد.
شیبه، با اشاره به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر، بیان کرد: این افزایش در راستای سیاست‌های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، صورت گرفته ، و گامی در راستای کاهش مشکلات ناشی از فقر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: طبیعی است پرداخت این ارقام پاسخگوی تمام نیازهای خانواده‌های زیرحمایت نیست اما امید است با کمک مردم نیکوکار بتوانیم در حد توان مشکلات جامعه معزز مددجویی را برطرف کنیم.

۱۳۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد خوزستان هستند.

برچسب ها: جمال شیبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار